Gå til innhold
Arkivverket

[#26293] Anne Olsdatter født ca 1838 - men Haus eller Hamre?


Gjest Siri Ravnanger
 Del

Recommended Posts

Gjest Siri Ravnanger

Yngve Nedrebø har tidligere hjulpet meg å finne følgende (Tema 10411 i Arkivforum):'Vielse 21. oktober 1864 i Hamre Ungkarl Johan Olsen, oppholdssted Skaar i Hammer, 26 år, født i Bergen, far Skipper Johan Bødtker, og pigen Annee Olsdatter, Skaar af Hous, 24 år, datter av Ole Larsen Skaar.'I bygdeboka for Haus, Ytre-Arne, finner jeg ekteparet igjen - men da har hun en far som heter Olav Olavson - og som IKKE fins i Haus...I folketelling 1865 - og også når hun dør i Arna i 1912 - er imidlertid Skaar i Hamre oppført som fødested.Under konfirmerte i Hamre (DA) finner jeg i 1853 en Anna OlsD Skaar, datter av Ole Larsen og Kristine Ingebrigtsdatter - 15 år gammel og da født ca 1838.Spørsmålet mitt da er - hvordan kan jeg få sjekket om det er 'riktig' Anna jeg har funnet, før jeg klyver ut på feil gren i familietreet? Glad for all hjelp! Hilsen Siri :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

I bygdebok for Hamre av Håkon Aasheim står dette: Ole Larsen Skår (1793-1840) g. 1819 med (Berta) Kirstine Ingebrigtsdtr. (1798/1801-1864)Konfirmert i 1815 fra Sandal. De får datteren Anna (1838-1911), Ytre Arna Fabr.st.314. Gift 1864 med Johan Olsen, Bergen (1840-1919) (Son til skipper Johan Bødtker)Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.