Gå til innhold
Arkivverket

[#26301] Kirkebøker for Asker


Gjest Ingunn Randa Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingunn Randa Dahl

Er det noen som har mulighet for å sjekke ett giftemål i Asker. Det gjelder Iver Larsen f. 1823, Lardal, Vestfold og Maren Gulbrandsdatter f.1815 i Asker.De giftet seg 22/10-1851, trolig Asker. Senere flyttet de til Sørum. Akershus, De skal også ha bodd i Trøgstad i Østfold.Vielsesdatoen har jeg fått muntlig av en grandtante som er død i dag. Jeg har sjekket vielsen for Asker på DA. men med negativt resultat. Håpet at noen satt med de aktuelle kirkebøkene og kunne kontrollere det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

På FamilySearch/Vital opplyses at Iver Larsen og Maren Gulbrandsdatter ble gift 22.10.1851 i Domkirken i Christiania. Mulig den kirkeboken bør sjekkes (også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det stemmer, Ketil, de ble viet i Oslo Domkirke:Kirkebok Mini 20 kort 5/17 sidetall uleseligIver Larsen ungkar og tjener, og pige Marie Gulbrandsdatter. Han Fra Llaurdal hun fra Asker, han 28 år hun 36.Faren hans var Lars Olsen, hennes Gulbrand ??Fischen er så mørk at den er nesten uleselig :( Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Randa Dahl

Tusen takk, begge to. Hennes far het Gulbrand Engebretsen. Det var bra å få stadfestet det. Synd man ikke får vite hvorfor de flyttet så langt fra hjemstedet sitt begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.