Gå til innhold
Arkivverket

[#26313] Steen, Einar Johannes (f.1871 Oslo)


Gjest Turid E Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid E Bjerke

Steen, Einar Johannes er født i Oslo 9.mars 1871.Har noen kjennskap til ham? Jeg har oversikt over hans 3 eldre søstre Emma Josefine Ovidia (min mormor), Alma Cecilie og Hilda Sophie Caspara og deres etterslekt. Han arbeidet i NSB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Foreldrenes navn hadde vært stor hjelp, også opplysningene til hans 3 eldre søsken (født hvor/når). Jeg antar du mener Christiania når du skriver Oslo (Dengang Oslo menighet i Christiania).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg tok en sjanse på ditt forslag Berit og fant ham, Einar Johannes født 09.03.1871, Enerhougsgaden 5, døpt i Grønland kirke 29.05.1871, sønn av murersvend Jens Olaves(Olaus) Steen og hstr. Karen Sophie Svendsen.I det minste tror jeg det er ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid E Bjerke

Einar Johannes foreldre er: Jens Olavus Steen f. 1840 og Karen Sophie Johannesdatter Svendsen (1840-1871)De 4 barna Emma, Alma, Hilda og Einar ble 'spredt for alle vinder' da moren Karen døde av 'tæring' i 1871. Hun var veverske på Hjula Væveri. Minstemann Einar har jeg ikke klart å finne spor av senere. Her kommer fødselsdato for alle 4 barna:Emma Josefine Ovidia f. 23 mars 1864 Chra. d. 22 nov 1934 Oslo.Alma Cecilie f. 30 juli 1865 Chra.Hilda Sophie Caspara f. 3 des 1868 Chra. d. 28 okt 1952 Oslo Einar Johannes f. 9 mars 1871 Chra.(er 8 1/2 mnd. når moren dør)Det er riktig som Berit Knudsen skriver; familen (Emma og Alma)finnes i FT.1865 i Platougaten 2, sammen med moren og besteforeldrene. Faren var murer, han dukker opp i barnedåper, men er ellers umulig å spore opp.Skulle gjerne vite om Geir Kamsvaag Berntsen fant Einars dåp på nettet? Alt er riktig som han skriver.MEN, siden finner jeg ikke Einar noesteds, og ft. 1875 er jo ufullstendig dessverre, som 4-åring hadde det vært interessant å finne ham...Som sagt; han ble voksen og jobbet på NSB, jeg har hørt en gang noe om Gjøvik.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Nei, dette er fra filmet kirkebok for Grønland. Det er forresten flere tellinger i Christiania mellom 1875 og 1900, den første i 1883 (men ingen på nettet - jeg har ikke lett etter familien i noen av disse tellingene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.