Gå til innhold
Arkivverket

[#26323] Erik Eriksen på Hitra


Gjest Olav Sæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Sæter

Jeg har holdt på en stund med denne Erik Eriksen på Hitra. Han er f. i 1808, og er 56 år gammel i folketellinga fra 1865. Han er gift med Siri Haftorsd. fra Ørlandet.Som det framgår av folketellinga har han to barn, men jeg begynner å lure på om han har vært gift før eller er enkemann. Det er noe ullent her føler jeg. Dersom det skulle vise seg at noen vet litt mer om han vil jeg være glad for å høre om det.HilsenOlav S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Hanssen

(FS VRI) På Hitra er det to Erik Eriksen født med to års mellomrom. Alt.2 er født i 1808, men er ikke den E.E. som står i FT1865. Alt. 1 var 24 år da han giftet seg, så da er det trolig 1. ekteskap.1: Erik ERIKSEN Age At Marriage: 24 Sex: Event(s): Birth:Parents: Father: Erik ERIKSENMarriage: Spouse: Sigrig HAFTORSEN Age At Marriage: 30 Marriage: 11 Sep 1834 Place: Hitra, Sor-Trondelag, Norway----------------------------------------------2: Erik ERIKSEN Age At Marriage: 28 Sex: Birth:Parents: Father: Erik ERIKSENMarriage: Spouse: Olava ANDREASEN Age At Marriage: 21 Marriage: 19 Jun 1836 Place: Hitra, Sor-Trondelag, NorwayBarn: (FS VRI) Anton Elias Sex: MEvent(s): Birth: 22 Sep 1836 Place: Christening: 06 Nov 1836 Place: Hitra, Sor-Trondelag, NorwayParents: Father: Erik ERIKSEN Mother: Olava ANDERSDR Peter Olaus Sex: MEvent(s): Birth: 02 Jun 1841 Place: Christening: 19 Jul 1841 Place: Hitra, Sor-Trondelag, NorwayParents: Father: Erik ERIKSEN Mother: Olava ANDERSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.