Gå til innhold
Arkivverket

[#26341] Yrker er blitt registrert som stedsnavn i BK. Hva er gått galt?


Gjest Osvald Rydjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Osvald Rydjord

For en tid siden la jeg inn yrke som en fast linje i registreringssiden i BK. Jeg skulle rette opp noen stedsnavn i dag og da viser det seg at yrkene er blitt registrert som stedsnavn. Hva har egentlig gått galt? På linjen for yrker fjerner jeg i-en i den smale kolonnen og skriver f.eks fisker. Trodde ikke det skulle bli registrert som stedsnavn. Tidligere hadde jeg ikke egen linje for yrke og la til en hendelse og da ble ikke yrket registrert som stedsnavn. Har registrert nonen tusen navn i det siste og skulle gjerne ha hatt en løsning på problemet.Mvh Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Hvis en knytter seg opp til den Nordiske postlisten for BK, så er det vel så stor mulighet for svar. Det anbefales. Der er det brukere og støttepersoner fra de nordiske land.Det er vel ikke sikkert at man her i Digitalarkivet er mest opptatt av programvarene, men heller andre viktige forhold i denne hobbien ;)Anbefaler som nevnt at man bruker postlisten til BK eller nyhetsgruppen no.fritid.slektsforsking.it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.