Gå til innhold
Arkivverket

[#26353] Oppslag i Kirkebok for Borre. Gunner Jørgensen, f. 1843 i Borre i Vestfold


Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Er det noen som har tilgang til kirkebok for Borre og kan slå opp Gunner Jørgensen for meg.Han skal i følge FS være døpt i Borre 5 mai 1843.Jeg er interessert i bosted, foreldre og faddere.Ifølge mine kilder skal foreldrene være Jørgen Olsen fra Lefsaker i Undrumsdal Annex og Helene Sophie Gundersdatter, Kleppan i Undrumsdal Annex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Her er vel dåpen til Gunner 1843 i Borre. LenkePå F.S. finner jeg ved foreldresøk også to søsken født i Vaale, Helle Andrea Jørgensen dpt. 23 aug 1840.og Karen Olea Jørgensen dpt 15 okt 1838 i Vaale.samme foreldrepar. Jeg har dessverre ikke tilgang til kirkebøkene.Kan hende du bør kikke i flere kirkebøker etter søsken og faddere.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen!Så først nå at du har etterlyst Jørgen Olsen i et tema før.Legger en lenke til det temaet som hører sammen med det om Gunner Jørgensen. LenkeSer at jeg da må ha tatt feil Jørgen i 1801 folketellingen.Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Er dette din Jørgen Olsen f. 1811, med foreldre?Det var flere Jørgen Olsen f. ca 1811 som kunne passe , nevnt på F.S.LenkeHvis du er sikker på fødselsåret, er det jo greit. Hvis ikke, bør du ta en titt på flere kandidater, før du sjekker kirkebøkene.Mvh Gunn.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Borre Mini 1 4 1815-1845 s.164:Bosted Søndre Horten. Født 0401/døpt 0503 1843:Gunner. Foreldre:Skomaker Jørgen Olsen og hustru Helene Gunnersdatter. Faddere( noe 'rotete' ført):Karen Marie Christensdatter,Sophie Helene Hendriksdatter,Hans Gunnersen Løs(?)(i Borre),Sven Christoffersen og Thomas Christoffersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Jørgens familie er omtalt i Våle bygdebok under Nordre Lefsaker på s.1386. 1.Jørgen 1811,g.1836 enka Helene Sophie Gundersdatter Skottås f.1796 Kleppan. Hennes famile er omtalt under Kleppan s.1267.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Christensen

Hei Gunn og Jon Erik!Takk for alle tips. Det stemmer at Jørgen Olsen er den Jørgen Olsen som er født på Nordre Lefsåker i Undrumsdal i 1811. Helle Andrea er min oldemor.Mitt største problem var å finne igjen Jørgen og Helene etter at de forlot Undrumsdal og flyttet til Borre. Nå kan jeg kanskje finne ut litt mer om hva som skjedde med dem vidre fremover mot 1865 da Helene bodde hos sin datter og svigersønn i Horten og var blitt enke.Jeg har f. eks. ikke funnet når og hvor Jørgen døde.mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.