Gå til innhold
Arkivverket

[#26359] Skifte Midtbøen og Vallestad i Kinn


Gjest Toril Osther
 Del

Recommended Posts

Gjest Toril Osther

Jeg håper å kunne stadfeste slektskap mellom disse personene: far, sønn og svigerfar. Kunne jeg få dato og hva som står i de tre skiftene: Abel Rasmusen Midbøen Brandsøy 15 351 1779-1806Knut Pedersen Midbøen Brandsøy 13b 370 1763-1772Karsten Abelsen Vallestad Brandsøy 18 18b 1828-1836Mvh. Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Abel Rasmusen Midbøen Brandsøy 15 351 1779-1806. Skiftet er datert 26. september 1797 og nevner enken Martha Knudsdatter og barna Berent Abelsen, myndig, Carsten A., 14, Anders A., 4, Eline A., 26, Dorthe A., 23, og Rachel A., 18 år.Knut Pedersen Midbøen Brandsøy 13b 370 1763-1772. Dette skiftet er datert 23. april 1763 og omtaler enken Dorthea Jacobsdatter og barna Anders K., myndig, Peder K., 17, Marthe K., 16, Synneve K., 13 og Helge K., 11 år.Karsten Abelsen Vallestad Brandsøy 18 18b 1828-1836. Dette skiftet er datert 23. mai 1828 og omtaler enken Marte Carstensdatter og barn av to ekteskap: Anders C., 14, og av andre ekteskap Carsten, 10, og Mads, 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Tusen takk, Yngve, dette var flott. Fasiten min blir at Marthe, datter av Knut Pedersen Midtbøen, var gift med Abel Rasmussen. Marthe og Abel hadde bl.a. sønnen Karsten, gift med Mari Larsdtr som igjen var foreldre til Anders Karstensen, f. 1813 på Vallestad og senere bosatt på Solheim. Deilig når ting faller på plass.Mvh. Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Øren

Eg kan nemne at det 20.10.1833 var skifte på garden Øren i Kinn etter gardmannen Anders Ingvaldson og hustru Dorte Abelsdotter (d.1817) til bl.a.hustruens arvinger:1. Broren Berent Abelson, myndig og bor på Midtbø. 2. Broren Charsten Abelson, død, og etterlater seg barna- Anders Charstenson Vallestad, myndig. - Charsten Charstenson Vallestad, 15 år. Formynder: Berent Pederson. - Mads Charstenson Vallestad, 9 år. Formynder: Elias Henrikson Skorpeide. 3. Broren Anders Abelson, myndig og bor på Svanøy. 4. Søstera Rakel Abelsdotter gift med Lars Gjertson Solheim.Anders og Dorte hadde ikkje barn.Mvh. Leif Øren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Toril. Har du sett Brukerforum spørsmål 22430.Dette er min frues familie. Carsten Carstensen f 1818 gifter seg 21/7-1846 i NK med Anne Christina Jacobsdatter f. 21/2-1820 Bergen. De har etterslekt her i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.