Gå til innhold
Arkivverket

[#26364] Grønn/Grøn en Trondhjemsslekt


Gjest Erik Grønn Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Grønn Iversen

Mine 'Grønne' forfedre kommer fra Trondhjem. De første jeg kjenner er:-Magdalena Pedersdatter Grøn som var gift med skipstømmermann Einar Amundsen Melsby (d 1764 i Sanden, Trondhjem). Deres datter er:-Maren Einarsdatter Grøn (f ca 1726, d etter 1801)som var gift med Nils Pedersen Bakken (d før 1801) Deres barn var:-Jonas Nielssøn Grøn, styrmann, 1753-1808 i Trh. Gift med Elisabeth Tostensdr. Grønset. -Karen Dorothea Grøn, f 1757 Trh. -Petter (Peder) Nielsen Grøn, (1763-1825)Min gren kommer fra Jonas. Jeg har ikke klart å knytte dem opp til andre slekter med navnet Grøn eller noen av de Peder Grøn som levde rundt 1700.Jeg ønsker flere opplysninger om denne slekten Grønn. Opplysninger om ektefellene Nils Pedersen Bakken, Einar Amundsen Melsby og Elisabeth Tostensdr. Grønset, er også av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.