Gå til innhold
Arkivverket

[#26386] Andreas Edvardsen f. 9 okt 1878 i Borge, Østfold


Gjest Leif Kvernhusvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Kvernhusvik

Andreas bør være den som finnes nederst her i ft1900: LenkeEr det noen som har mulighet til et oppslag i kirkeboka så jeg får navnet på hans mor? Sier ikke nei til vielsen heller.Andreas døde 20 mar 1958, han ble gift en gang mellom 1901-1907 med Ellen Marie Andreasdtr som var f. 27 nov 1881 i Skjeberg, død 8 nov 1931. Skulle gjerne hatt den vielsen også, men den kan jo like gjerne ha foregått i Skjeberg.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Den siste var nok feil, saag bare at han var födt i Tune, men her er jo samme person I Borge i FT 1865:LenkeHan har to dötre som kan vaere eventuelle mödre til Andreas.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Huffda! Lenkene virket ikke : 1. Edvard Andreassen f. 12/5-1857 i Tunefar: Andreas Syversenmor: Anne marie Gundroesdtr2. Edvard Andreassen f. 12/11 - 1857 i Tunefar: Andreas Rasmussenmor: Sidsild KristoffersdtrAndreas 1. blir gift med Emilie Karoline Eriksdtr i Hvaler den 2/2-1872. Saa henn kan du vel eliminere i og med at din Andreas ser ut til aa ha en Nils til morfar.Andreas 2. finner jeg ikke noe om bortsett fra den jeg fant over som ikke staar med farsnavn.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Hei Kjellaug,Takker så meget for interessen. Jeg har via fs og ft1865/1900 kommet til at Edvard f. 12.11.1857 er far til Andreas f. 1878. Edvard var sønn av Andreas Rasmussen, som ifølge fs var bror av Nils, Kirsti var altså gift med to brødre. Finner ganske mye og detaljerte opplysninger på fs om disse bakover. Så langt vel og bra, men det var altså dåpen i 1878 som jeg gjerne vil ha bekreftet.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marie Sandhaug

Hei LeifHer har du ham antagelig: Kilde:KB Borge døbte 1878 Født 9.okt. - døbt 3.nov. 1878: Andreas. Foreldre: Arb. Edvard Andreassen f.1857 og Lovise Larsdatter Kjølbergberget f. 1858. Her er foreldrenes vielse, kilde:KB Borge Ægteviede 1878: 30.8.1878: Ungk. arb. Edvard Andreassen og Pige Lovise Larsdatter død 08.04.90. Brudgommens far: Andreas Rasmussen. Brudens far: Lars Larsen. Brudgommens oppholdsted: Kjølbergberget Brudens fødested:Moum, Borge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marie Sandhaug

Og her har du muligens Lovises dåp:Kilde KB Borge, døbte 1858: Født 24.februar, døbt 25. april: Lovise. Uægte. Foreldre:Pige Grethe Dorthea Pedersdtr. Berget, ungk. skomager Lars Larsen .... i Sarpsborg opgiven som barnefader. Det er vanskelig å tyde fadderene men en av dem heter Maren Julie Pedersdatter KJølberg, en annen heter Peder Svendsen Berget. At Lars Larsen var skomager er jeg heller ikke sikker på, da filmen er dårlig, men det ligner veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.