Gå til innhold
Arkivverket

[#26390] Dalekar - hva er det slags kar?


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Langt bak i slekta finnes en Ola Erikssön Dalekar Var mannen fra Dalarna? Vet noen noe om hans foreldre? Ola var födt i 1700,döde 16/3 1759 og bodde på Östre Smidsröd,Nötterö. Han var gift med Berte Larsdatter og fikk datteren Anne Malene med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Elsebø

Hei Per Når du skal søke etter forfedre i Sverige kan det lønne seg å prøve Anbytarforum (http://genealogi.aland.net/discus/) hvis du ikke allerede har prøvd.Er du den Per Evensen som var min kollega for noen år siden? Hvis tilfelle, skriv til meg på min hotmailadresse olavelsebo@hotmail.comHilsen Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Hei Olav! Problemet mitt er at 'min' Dalekar var norsk,men brukte dette som et etternavn.Jeg klarer ikke å finne ut hvor han kom fra,antakelig et sted i Vestfold;forövrig kjenner jeg hans samtid og etterslekten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Han heter ikke Darlekarl ved dåpen til sine 2 første barn.Og det står DARLEKARL ikke Dalerkarl i kirkeboka her på nettet, men det kan jo være feil avskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.