Gå til innhold
Arkivverket

[#26410] Andreas Olsen og Hanna Jensdtr Buksnes, Vågan


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heifinnes det kirkebok for Buksnes som dekker 1812? har en tip tip som heterHanna Birgitte Jensdtr f. mellom 1811 og 1813 i Buksnes hun ble gift 1835 med Andreas Olsen ifølge avskriftene på Trekilen. Han bode på Slotholm i 1835, de hade 2 år før fått sønnen Jens Olai som er min tipoldefar.er det noen som har noe som kan hjelpe meg videre her?jeg har ike funnet noen anre barn på denne familien og i 1865 finnes Hanna som tjenestepike på Hovsund. Andreas døde 1865 tett før folketellingen.Andreas og Hanne bodde i Djupfjord en periode omkring 1832.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Kan ikke svare direkte angående Hanna Birgitte Jensdatter, men det finnes ikke kirkebøker for Buksnes for perioden 1793-1818 og 1820-1840. Du kan være heldig å finne henne i Vaksinasjonsprotokoller på Statsarkivet i Trondheim, men jeg vet ikke helt når det starter med disse i Buksnes. For et annet sted i samme område starter disse på 1818. Så jeg ville ha spurt på Statsarkivet i Trondheim, om det finnes vaksinasjonsprotokoller for Buksnes for de årene hun kan være vaksinert. Regner med at de eventuelle vaksinasjonsprotokoller inneholder opplysinger om hvem som var faren og bosted slik som for Vågan fra 1818 og utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.