Gå til innhold
Arkivverket

[#26415] Siri Arentsdatter g.m. Petter Aagesen(Godske)død 1810 Trondheim, Bakklandet.


Gjest Liv Birgit Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Birgit Løkken

Hei! Siri Arentsdatter ble gift 4.1. 1784 med Petter Aagesen (Godske), født 6.1. 1754, død 1810. Er det noen som kjenner hennes opphav. Hun var innflytter til Trondheim, familien hennes var ikke tilstede når barna ble døpt. MVH Liv Birgit Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved søk på FS og utvalg av Siri Arntsdt. fra Trøndelag fant jeg følgende: 1759 Bjørnhus Sparbu, 1760 Verdal, 1761 Soknedal - Støren far Arent Solberg og 1764 Støren krk., far Arn Øyegierdet. Her er iallfall noen gårdsnavn å gå ut fra.Men det finnes vel sikkert flere da det vel like godt kan være Sigrie Arnsdt som Siri Arentsdt. Det er heller ikke uvanlig med Arn(t) i Nordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Hilde Charlotte Andersen

Jeg leter etter slekt i Trondheim, og finner Siri og Petter Agesen som mulige besteforeldre til en Niels Christensen som havnet i Vesterålen som voksen. Ane Kirstinas førstefødte, Petternella, døpt 31 jan i 1813.Ane Kirstinas andre barn var vår Niels og han var født 18.10.1817, døpt 23.11.1817. Begge barna født utenfor ekteskap. Er ute etter mest mulige opplysninger om Ane Kirstina!!! Hva vet du om familien? Håper inderlig du svarer, selv om du ikke vet så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Birgit løkken

Hei! Ane Kirstine ble gift med Niels Christensens far. Denne familien kan følges langt tilbake i Åfjord. Ane Krstinas farslekt var en gammel offiserlekt med tilknytning til Danmark. Oppgi din mailadresse så skal jeg sende det. Det er imidlertid Ane Kirstinas morslekt jeg søker her i forumet. MVH Liv Birgit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Charlotte Andersen

TUSEN TAKK!! Jeg var så ivrig at jeg har allerede sendt et brev til deg. Men her er mailadressen: amas-as@online.no :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Hilde Charlotte Andersen

Har ikke hørt noe fra deg - skulle så gjerne visst mere om Niels morsslekt,dvs. Ane Kirstinas farsslekt.Morsslekten får jeg forsøke meg på senere, når denne historien er på plass. Niels farsslekt har jeg funnet i Bygdebøkene for Åfjord. Håper du sender en mail! Supertakknemlig for svar fra deg.:-) MVH Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Trond Arild Hansen

Hei! Ble nysgjerrig på denne Petter Aagesen (Godske). Er det noe slektskap til den Peder Godske Brun (g. m. Margrethe Bie) som ca. 1803 bosatte seg i Olden? Jeg tenkte det kunne vært naturlig om Christen Nielsen oppsøkte kjentfolk da han kom til Trondheim.Mvh Trond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.