Gå til innhold
Arkivverket

[#26418] Stasjonsmester Emil Øvergaard, Porsgrunn jerbanestasjon


Gjest Knut Kvernflaten
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Kvernflaten

Stasjonsmester Emil Øvergaard, født på Hamar i 1853, bodde sammen med sin hustru Kristine Øvergaard, født 1849, i 1900 på Porsgrunn jerbanestasjon. Samme sted bodde deres ugifte datter Camilla. Har noen kjennskap til denne familien og eventuelle etterkommere. Mvh Knut Kvernflaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Noe å begynne med: Lenke til Porsgrunn 1900: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60427&gardpostnr=971&personpostnr=6042&merk=6042#ovre>LenkeKona Kristine bor i 1900 mt i Langesund Lenke sammen med en gift datter Anna Christine og hennes familie.I Langesund) finnes også en ug Margrete Øvergaard født i Stavanger. Og i Horten en Ingvar Øvergaard også født i Stavanger, uten at jeg egentlig ser noen sammenheng med Emil annet enn at alderen passer med hans barn, -og hvis han var jernbanemann kan de jo ha flyttet litt rundt slik at barna er født ulike steder. Anna Christine og Camilla er født i Tr.heim.Giftemålet til Emil og Kristine ligger på FS: Vor Frues Kirke, Tr.heim 24.mars 1878.Jeg fikk det travelt nå, men du kan jo forsøke å finne barn til Anna Christine og Sigurd Engebret Eriksen på FS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Kvernflaten

Hjertelig takk alle sammen - det siger fremover. En tilleggsopplysning - det er i realiteten Emil Øvergaards kone som var utgangspunktet for min bønn om hjelp. I og med at Emil var jerbanemann tenkte jeg at det var lettere å finne frem den veien. Kona -Kristine Øvergaard - født Olsen - har røtter i Gudbrandsdalen og det er slekt i Brasil som ønsker kontaktMvh Knut Kvernflaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.