Gå til innhold
Arkivverket

[#26424] Kari Olsdatter og Kari O Røssum


Gjest Ruth Gaustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Strømman Røvik

Hei Ruth!Kari O. Røssum må vel være datter av Ole Amundsen og Kari Thorsdatter som finnes på Røssum Nordre i FT 1865. Døtre: Kari Olsd. 20 år og Ingeborg Olsd. 10 år. I FT 1875 bor de samme sted. Da er Kari enke, har tre barn: Amund f.1866, Petter f.1867 og Anne f. 1870. Barna oppgis forsørget av besteforeldrene.Ser det ut til å stemme? Har også en formening om den andre Kari, men skal se litt nærmere på det. Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Strømman Røvik

Har sett etter den andre Kari, og på FS finner jeg et par: Ole Pedersen og Joa (Gjoa) Eriksdatter. Finner at de får fire barn: Embjør døpt 26.sept.1830, Mari, døpt 16.okt.1836 (begge i Sør-Fron), Ole, døpt 14.jan.1844 og Kari f.30.juni 1846, døpt 12.juli s.å.(de to siste i Kvam). Joa (Gjoa) er jo et heller sjeldent navn. Ved søk på døpte med dette i navnet i en aktuell periode, FS, fant jeg Gjoa Eriksen, f.28.nov 1809, døpt 10.des. s.å. Foreldre: Eric Thorsen og Embjør Amundsdatter, Sør-Fron.Du har sikkert andre opplysninger som kan styrke eller forkaste teorien om Ole Pedersen og Joa (Gjoa) Eriksdatter er de foreldrene du søker.Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Takk skal du ha Eva. Når det gjelder Kari nr.2 så håper jeg at det er min Kari du skriver om, men på lista di mangler min oldemor Marit f. 1841. Vi har ikke visst noe om oldemors familie så derfor har jeg begynt å lete, se innlegg nr.25735. Søsknene Ole og Kari har jeg via hjelp funnet i FT for Trondheim 1865, men det er ikke usannsynlig at Kari har reist hjem og giftet seg,det kan godt stemme, bl. a fødselsår. Håper å kunne få opplysninger om evt. giftermå om Kari på Rulut, der står det vel mer om hvor hun kommer fra,da får jeg kanskje fastsatt om jeg har funnet henne og kan fortsette framover til noen som lever i dag. Har fått rede på oldemors bror Peder og hans etterkommere, men Ole og Embjørg er fortsatt i det blå. Takknemlig for opplysninger hvis noen finner ut noe om både Kari, Ole og Embjørg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Vedrørende Kari Olsdtr. på Rulut i 1875:Viet 06.11.1871 i Kvam ungkar Johannes Pedersen Klevstadberget, 30 (far: Peder Olsen) pike Kari Olsdtr. Rulut, 27 (far: Ole Olsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Hallo Aud. Da kan jeg legge disse to Kari'er bort, men i innlegg nr.25735 har du jo funnet den riktige så da blir det bare og rekke videre i håp om å finne noen nålevende.Slektskapet blir tynt med så mange generasjoner men det er artig å vite om folket lell! Tusen takk for hjelp, hilsen Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.