Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Eirin Høiby

[#26429] Maria Michelsdatter, Lyngen

Recommended Posts

Guest Eirin Høiby

Søker etter denne Maria Michelsdatter. Har funnet et alternativ i 1801 som bor hos fosterforeldre i Oxvig. (Klarer ikke å lime inn lenke)Dette er opplysninger jeg har fått tidligere, (Carl er min mm mf.)Carl , uægte , døpt i Lyngen den 29.9.1816, 7 uger gammel.Foreldre : Carl Salomonsen , Karnæs og pige Maria Michelsdatter Karnæs. Han gift mand , Qwæn , Hendes 1.leiermaal.Hilsen Eirin

Guest Britt D. Hjeltnes

Hei Eirin.Jeg kan ikke finne noen Maria Michelsdatter blant døpte i Lyngen. Så den Maria Helena du har funnet er sannsynligvis den rette personen. Har også sett på døpte i nabosogna Karlsøy og Skjervøy ( ligger på nettet), uten å finne noe. LenkeDet finnes 8 fosterbarn med farsnavnet Michel på forskjellige gårder i distriktet. Noen , eller alle, kan være søsken av Maria. 4 st. bor hos kvenske familier, 3 hos lappefolk og en hos Ulrik Wasmuth på Karnæs:Marit ,17 år , StorsletMargrethe ,14 år, QvittebergKatrine ,12 år , KåfjordbotnIsrael ,10 år , RottenvigMaria Helena , 9 år , OksvigNils ,9 år , ØstbyeNils Petter , 6 år, KarnæsEva ,6 år , Seljevig.Det var vel ikke så stor hjelp dette. Jeg tror Maria kan være av kvensk slekt , og da må du lete i Sverige eller Finland. Mvh. Britt

Guest Eirin Høiby

Takker så mye igjen Britt. Jeg har funnet en Maria Helena på Hiski- i Nedre Tornio,en uekte datter til Helena Pehrsdr Hast. Vet du om Hast er et navn?30.10.1792 31.10.1792 Kakama - Pig Helena Pehrsd:r Hast Maria Helena (oä:)Hilsen Eirin

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.