Gå til innhold
Arkivverket

[#26429] Maria Michelsdatter, Lyngen


Gjest Eirin Høiby
 Del

Recommended Posts

Gjest Eirin Høiby

Søker etter denne Maria Michelsdatter. Har funnet et alternativ i 1801 som bor hos fosterforeldre i Oxvig. (Klarer ikke å lime inn lenke)Dette er opplysninger jeg har fått tidligere, (Carl er min mm mf.)Carl , uægte , døpt i Lyngen den 29.9.1816, 7 uger gammel.Foreldre : Carl Salomonsen , Karnæs og pige Maria Michelsdatter Karnæs. Han gift mand , Qwæn , Hendes 1.leiermaal.Hilsen Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Hei Eirin.Jeg kan ikke finne noen Maria Michelsdatter blant døpte i Lyngen. Så den Maria Helena du har funnet er sannsynligvis den rette personen. Har også sett på døpte i nabosogna Karlsøy og Skjervøy ( ligger på nettet), uten å finne noe. LenkeDet finnes 8 fosterbarn med farsnavnet Michel på forskjellige gårder i distriktet. Noen , eller alle, kan være søsken av Maria. 4 st. bor hos kvenske familier, 3 hos lappefolk og en hos Ulrik Wasmuth på Karnæs:Marit ,17 år , StorsletMargrethe ,14 år, QvittebergKatrine ,12 år , KåfjordbotnIsrael ,10 år , RottenvigMaria Helena , 9 år , OksvigNils ,9 år , ØstbyeNils Petter , 6 år, KarnæsEva ,6 år , Seljevig.Det var vel ikke så stor hjelp dette. Jeg tror Maria kan være av kvensk slekt , og da må du lete i Sverige eller Finland. Mvh. Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Takker så mye igjen Britt. Jeg har funnet en Maria Helena på Hiski- i Nedre Tornio,en uekte datter til Helena Pehrsdr Hast. Vet du om Hast er et navn?30.10.1792 31.10.1792 Kakama - Pig Helena Pehrsd:r Hast Maria Helena (oä:)Hilsen Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.