Gå til innhold
Arkivverket

[#26439] Aandal i Fræna


Gjest Knut R Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut R Sande

Torsdag 20 juli 1797 blir eit 'uekte' born døypt i Agerø kyrkje. Faren er matros Peder Jonsen Aandal. Mor er p. Ane Xstensdtr. Eg har ikkje klart å finne ut kven denne Ane Kristensdtr er. Klarer nokon t d å finne ut kor mor og son ( Jon Pedersen) er ved FT 1801? Eg kjenner fadrane til bornet ved dåpen, men det har ikkje vore meg til nokon hjelp.Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei Knut,Er det ikke disse da? Lenke I så fall er de gifte og har fått et barn til i 1801. At Ane heter Pedersdatter i listen her er nå så, men i alle fall verd å sjekke nærmere.heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Kom bare til å tenke på at det kanskje er Xstiansdatter som er feil i dine opplysninger, og ikke Pedersdatter i 1801 tellingen.De to barna heter jo Johan og Peder, kanskje etter hver sin betstefar.. forutsatt at det virkelig ER det rette folket da.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut R Sande

Takk for tips, men dette er nok andre folk. Denne Jon blir gift på garden Engelset i Fræna. Bygdebokskrivaren har heller ikkje tatt med opphavet til denne Ane Kristensdtr. Det er kanskje ei nøtt. En passent, bygdeboka eg refererer til er akkurat kommen ut, og er det aller første bandet i serien gard og slekt for Fræna (inkl Bud og Hustad).Knut R Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.