Gå til innhold
Arkivverket

[#26443] Berith Olsdtr F1736 Mosvold, Meløy


Gjest Hugo Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Ser av døpte i Rødøy 1739-1824 (DA) at det er en Ole Jensen Mosvold som får en sønn Joen i 1740 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=rododaap&gardpostnr=1886&merk=1886#ovre>Lenke I 1741 får Olle Mosvold sønnen Johanes Olsen Lenke og i 1746 er det registrert en Olle Hansen Mosvold som får sønnen Hans Ollsen Lenke, men sistnevnte blir gift i 1739 med Anne Nilsdatter Lenke. Kan dette være et spor mht Berit OLSdatters opphav – forutsatt selvsagt at hun har noen tilknytning til Mosvold. I vielsene for Rødøy finner jeg Arent Ellingsen Mosvold og Berithe Olsdatter under året 1758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hugo Jensen

Hei Grethe.Takk for svar. Arent Ellingsen,s Far kommer fra samme gård, heter Anders Arentsen Fca1695 gift med Ane Abrahansdtr fca1695. Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hugo Jensen

Hei Grete.Ang, Berith Olsdtr har jeg et tips ,hennes far og mor kan være Ole Larsen F1710 D1806 Risvik og Margrethe Pedersdtr F1726. Ole har sikkert vært gift flere ganger. Grethe Olsdtr,s mann Anders Arentsen,s far heter Anders Arentsen f ca1695 Mosvold og kona heter Ane Abrahamsdtr f ca 1695 Mosvold.Nå lurer jeg om du har noen data på disse? Kansje det er noen andre som kan hjelpe meg Hilsen Hugo Jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.