Gå til innhold
Arkivverket

[#26445] Avdød Christian Birkeland Baker i Arendal


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Christian Birkeland var baker i Arendal. Han fikk en sønn i 1919. Han er sannsynligvis da født før 1900. Han lever ikke idag.Kan noen hjelpe med opphav? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette kan vel være den samme bakersvennen som dukker opp i 1900-tellingen for Barbu, sønn av skomaker Jakob K. Birkeland fra Flekkefjord og Andrea Birkeland fra Øyestad, Nedenes amt LenkeGrethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei!Jeg har også vært borti denne bakeren i forbindelse med reisende folk:Kristian August Birkeland, f.1883 i Grimstad, 17/1900; 'Bagersvend'. Han ble senere baker i Arendal. Gift med Alma Nikoline Johansen. De har sønnen [Redaktøren har fjernet opplysninger om levende personer.] Hun er altså av den reisende slekten Palm. Jeg vet ingenting om disse videre, bare at han 1934 er nevnt i Øyestad, og at de året etter ligger med en skøyte i Egersund.Jeg vet heller ikke mer om Alma Nikoline Johansen. Alle opplysninger mottas med takk! Og vet noen mer om Alf Kristian og Kristine? (siden dette er nokså nye opplysninger kan dere eventuelt skrive direkte til meg).Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.