Gå til innhold
Arkivverket

[#26462] Ernest Evans f. 1886 hvor var han fra ?


Gjest Eric Evans
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Peter Wiborg

:-)Er det mulig?Du innleder jo med 'Dette er hva jeg vet'... En såpass relevant opplysning om at han var født i England burde kanskje vært på plass i innledningen...?Kanskje du vet hvor han bodde hen i Norge også, og når han kom hit? Giftet han seg? :-)Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

???Jeg tror ikke du kan forvente noen storm av hjelp når du ikke sier mer enn 'Ernest Evans 1886' ...Tydligvis vet du mer slik som at han trolig er født i England. Og du vet kanskje hvor han døde, med hvem han var gift og hvor mange barn han fikk samt hva de het?Bodde han I Norge, eller hele sitt liv i England .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Prøv Familysearch med Ernest Evans 1886 alle land og du vil finne 1 som kun heter det og ingen mellomnavn. Om det er rett person er umulig å si.Jeg antar han fikk barn siden du har samme navn, og da kan du jo se om han har oppkalt noen av barna etter sine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Evans

Jeg er ny på dette forum prøvde å legge in dette her i første innlegg ; Leter etter Ernest Evans fødested og foreldre ,født 1886 etter hva vi tror tok han en båt fra Liverpool over til New York og døde der i 1919 han er ganske sikert født i Storbritania. Etter hva vi tror var han elektrikker Han giftet seg med Mary Evans , hun het egentlig Marie Øverby født i Kristiania 31.Aug 1881(datter av Gulbrand Øverby 1850 og Kaija Øverby 1855) Hun jobbet som syerske. de fikk 2 barn sammen [Redaktøren har fjernet navn på nålevende personer]er født i Oslo , de tok båt tilbake til Amerika 2.mai 1915 Skipet het Kra.fjordEtter Ernest Evans død 1919 (døde av spanskesyken) dro hun tilbake til Norge Dette er hva jeg vet håper det kan hjelpe , På forhånd tusen hjertelig takkEric Ernest Evans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Nina Karlsen

22.03.1907 drar Ernst Evens. ug kontorist m f. 30.10.86@31.10.86 i Skien til Chicago med 'Hellig Olav'Marie reiser fra Oslo til New York 06.09.1907: Marie Øverby k ug syerske 30.08.81 Prof. Dahlsgd. 19 IKanskje også '1903 Mars 26 Mary Øverby f u 21 Kristiania New York' er samme damen. Begge turene går med 'Hellig Olav'Kanskje du var litt vel kjapp med å utelukke Ernst fra Skien?Hvor fant du dokumentasjon om reisen i 1915?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her reiser hun, jeg regner med det er dem, i 1915 LenkeDe som kan dette, var ikke Liverpool en 'mellomstasjon' for mange som reiste fra Norge til Amerika ? Lurer på om det kanskje kan være årsaken til at Eric mener han var engelsk. Og han kan jo være engelsk, men kanskje spesialistene kan hjelpe til med å finne ut om Skien-Ernst kan være aktuell eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei jeg søkte på Ernst even i Ft1900 og fikk da frem kun 3 personer med navnet ernst even...en er født 1874 i skiem, ham kan vi vel utelukke en annen er født 1885, fødested Barbu nedre,bosted Rydningen Den siste er født 1886, fødested skiem ,med bosted Oscarsgade slik som beskrevet i lenke i tidligere innlegg - her står ernst med foreldre, søsken, en bestefar og en tante.se under:Til hovedsiden -------------------------------------------------------------------------------- Bruksanvisning Hva er registert Bestilling -------------------------------------------------------------------------------- Søk i: Folketellinger FT avansert Kirkebok Matrikkel1886--------------------------------------------------------------------------------Informasjon om bosted Forrige bosted Neste bosted Informasjon om bostedet:Tellingsår: 1900 Kommune: Skien Kommunenummer: 0806 Gatenavn: Oscarsgade Gatenr: 2/388 Bydel: Gårdeier: Skibsfører% %O.% %Evensen* Antall leiligheter: 3 Antall personer registrert på bostedet: 11--------------------------------------------------------------------------------Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet O. Evensen hf g Skibsfører 1840 Lunde Brb Elise Evensen hm g Hustru 1846 Langesund Brb Emilie Evensen d ug Datter 1875 Skien Hans Evensen s ug Styrmand 1878 Skien Carl Evensen s ug Contormand 1881 Skien Ernst Evensen s ug Søn 1886 Skien Even Olsen hf e Tømmermand 1817 Lunde Brb Christense Evensen d ug Husbestyrerinde 1837 Lunde Brb Constance Riis hm e Rentenist 1832 Skien Sofie Feilberg fl e Forsørges af Hm 1825 Skien Fredrikke Thomsen fl ug Forsørges af Hm 1860 Skien -------------------------------------------------------------------------------- Registreringssentral for historiske data Universitetet i Tromsø, N-9037 Tromsø Oppdatert: 10. november 2004 --------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Evans

Grunnen til antagelsen om engelsk opphav kommer av at det står i Mary sitt pass fra 1920 at hun var ' widow of english subject ' hva nå enn dette betyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Det betyr at hun var 'Enke etter britisk statsborger'.(Men det betyr ikke nødvendigvis at ektemannen var født i Storbrittania. Han kan jo ha vært født hvorsomhelst, og fått britisk statsborgerskap, skjønt tilknytning til Storbrittania må han jo ha hatt.)Søker du på UK 1901 FolketellingenLenkepå Ernest Evans som er 14 år plus minus 1 år, kommer det opp 85 kandidater, en god slump av disse er født i Wales. Evans er for meg et typisk Walisisk navn.)Hvor giftet Mary og Ernest seg?Hvor (Oslo?) og når var de to barna født?Jeg finner en E.E. ankommet Ellis Island 1906, og en i 1912, begge fra London via Liverpool, og begge to var ugifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.