Gå til innhold
Arkivverket

[#26472] Anne Pernille Larsdatter født/døpt 1822 i Hedrum.


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei. Er det noen som har kjennskap til disse personene. Barn: Anne Pernille Larsdatter døpt 24 mars 1822 i Hedrum. (Barnet uækte). Hennes foreldere: Lars Pedersen fra Kongsberg, arbeidet i Qvelle på Stein??, og Nælla Nilsdatter. Bosted ved dåp; Qvelle prgj. Ødegaarden.Det er disse foreldrene jeg ønsker opplysninger om.Mvh Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Takk til deg Berit. Dette kan være en mulighet, det er ikke så mange som heter Nella. Ca 1786, Hennes datter født 1822, dette kan jo også passe på hennes alder. Har hvert inne på Hedrums sidene, for å finne dåpen hennes der, men dette årstallet var ikke lagt ut. Kanskje er det noen som har kirkebøker fra Hedrum tilgjengelig, som kunne skjekke opp dette. Mvh Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Har avskrift av Hedrum Kirkebok. Opplysningene i første innlegg stemmer med avskriften. Kan tilføye at faren var 'uconfirmeret dreng fra Kongsberg som da var på Qvelle nu Heumb'. Har dessverre ikke avskrift av faddere. Skal se mer på dette når Slektsgruppen i Hedrum Historielag møtes på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Hei! Oversender dette, så kan du selv avgjøre om noe av dette er aktuelle kandidater å gå videre med i jula ?:Fødte i Hedrum 1811 - 1833 Registrert av Einar F. Løsnes Avskrift av Hedrum Bygdeboksmateriale: Døpt/Barnets navn/Fars navn/Mors navn/Bosted20.01.1811/Gunild Marie/Borger Jonsen, geworben Soldat/Pigen Nella Nielsdtr. /Christiansand/Rødningen/uekte24.09.1815/Niels/Ungkarl Søren Olsen/Pigen Nella Nielsdtr./Grinet-Sundbye/uekte1822/Anne Pernille Larsdtr./Uconfirmeret dreng fra Kongsberg som da var paa Qvelle nu Heumb, Lars Pedersen/Pigen Nælla Nielsdtr./Qvælle Ødegaard/uekte1826/Karen Maria Larsdtr./Lars Pedersen/ Nella Nielsdtr. Rolighed ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk til deg Kolbjørn Næss.Fadder til Anne Pernille Larsdatter, har jeg er Hans Qvelle Ødegaaren.De andre kandidatene kan være riktige. I allefall Karen Marie Larsdatter, født 1826, her stemmer jo begge navnene til foreldere. Var dette barnet også uækte? Skulle hvert artig å finne ut hvor disse folkene kom fra, og deres foreldere, har også at Lars Pedersen er fra Kongsberg.Gunhild Marie født 1811, kan jo også være riktig, da var hennes mor ca 25 år. Hvis Nela Nielsdatter (Født ca 1786) på 1801 tellingen for Hedrum er rett person. Her har du skrevet Rolighet??? etter navnene. Dette kan jo også bety at disse folkene har slått seg til ro, og var av reiende folk.Anne Pernille Larsdatter født 1822 er min tippoldemor, hun flyttet til Larvik, fant henne der på 1865 tellinga.Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Unni Knudsen

Hei.Er nå igang igjen med å finne ut mer om denne familien. (Mine tipp-oldeforeldere).Er det noen som sitter med kirkebøkene for Hedrum, som kan sjekke fødsel/dåp for meg, for å få tak i andre opplysninger om foreldrene. Lars og Nella/Nælla.Anne Pernille 1822, har jeg funnet før en gang, og dette var et uækte barn, men vet ikke åssen det er med de andre barna?Har også hvert inne å kikket på vielser i Hedrum, men uten resultat. Det jeg har funnet på FS. Anne Pernille født 24 mars 1822, Hedrum. Karen Marie født 14juni 1826, Hedrum. (Ikke fornavn) Larsen født 20 feb 1830 død samme dato.Mvh. Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.