Gå til innhold
Arkivverket

[#26482] Jakob Elias fra Frøyen.


Gjest Paul johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Paul johnsen

Er det noen som kan hjelpe.Jakob Elias født 22/8 1907.Far:Karl Johan Johannesen fra Mausund,mor:Nora Margrete Jensdtr Gjessingen.Finner han ikke verken som døpt eller konfirmert,kan han muliggens være død som barn?MVH Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Paul johnsen

Hei! Jeg pröver på nytt med litt flere opl.Jakob Elias heter egentlig Elian som andre navn.Hans mor,Nora Margrete Jensdatter,Födt 13-11-1884 döpt 11-1 1885.Konfirmert 12-8-1900 död 26-3-1915,gravlagt3-4-1915-Hennes bror,Jakob Elian födt3-10-1886,döpt1-5-1887 konfirmert11-8-1901.Emigrert til Amerika Fra Tr.heim17-9-1907.Bestemmelsested,Fergusons Falls,Minesota.Jakob Elian,d.y födt 22-8 1907.Döpt10-11-1907(uekte)Foreldre:husmanssönn Karl Johan Johannessen,Enget Maaö(Mausund)födt 1883(min morfar) og pike Nora Margrete Jensdatter,Gjessingen,födt 1884.(se lenke i forrige innlegg)Faddere:Husmann Tobias Jakobsen,Gjessingen og hustru Ulrikke Annaniasdatter.Husmann Jens Johansen Gjessingen og kone Inger Anna Eliasdatter.Dreng Julian Tobiasen,ibon og pike Olise Matiasdatter Hellesvik. Som dere ser er Jakob Elian den yngre födt samtidig som morens bror emigrerte til Amerika.Sansynligvis derfor oppkallingen.Det jeg lurer på er om Jakob den yngre kan ha emigrert til sin onkel i Amerika etter som det ikke har vert mulig å finne han hverken som konfirmert eller död i Norge.Håper noen der ute kan hjelpe.Mvh Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.