Gå til innhold
Arkivverket

[#26516] Emanuel Sørensen f 1890 Trondenes?


Gjest Hans-Petter Falao
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans-Petter Falao

Astrid Jonette Heggelund Larsen får en sønn [Redaktøren har fjernet opplysninger om levende personer] i Narvik. Som far er oppgitt fisker Emanuel Sørensen f 1890 Trondenes. Jeg har ikke funnet ham i folketellingen 1900. Er det noen som vet noe om hvor han kom fra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Aasmoe

Hei.Det kan være han her, selv om fødselsåret ikke er helt perfekt: LenkeHan er oppført med patronymikon, men da det ble vanlig med fast etternavn på denne tiden kan han ha valgt å bruke farens. Jeg har vært borti tilsvarende tilfeller.Mvh Geir Aasmoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Jeg hadde oversett den skrivemåten. Det ser ikke usannsynlig ut. I Folk og slekt i Trondenes står han som født 1891. Er det da noen som vet hvor det ble av Emanuel (Imanuel) Dagobert Holst Sørensen (Jørgensen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heijeg vet ikke hvor han ble av men jeg har minst tilbake til hans tip-tip Han hører bl. a. til en Hønnichenslekt jeg har drevet å samle på.steinar olsen @ tiscali.nofjern mellomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Berg

I tillegg til de øvrige innlegg kan nevnes: I Trondenes kirkebok er innført døpt den 12/7.1891 Imanuel Dagobert Holst f. 2/1.1891, foreldere Grbr. Jørgen Sørensen og hustru Dorthea Helene Antonsen, Gausvik. Og videre i samme kirkebok for konfirmerte 1/7.1906 Imanuel Dagobert Holst Sørensen. Samme foreldrepar som ved dåpen. Hilsen Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.