Gå til innhold
Arkivverket

[#26528] Vil du lese de nye digitale kirkebøkene på nettet? Ja=les tema--- Nei= ikke les


Gjest Roar Kristensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Kristensen

Ikke gi noen svar, bare les og logg ut av tema igjen.Om du leser BARE EN GANG får vi en formening om hvor mange brukere som vil benytte denne muligheten aktivt ved å se på hvor mange som har lest temaet.Jeg antar at de fleste som er brukere av Digitalarkivet også leser dette brukerforumet.Antall leste av dette tema vil da gi en pekepinn på hvor mange vi er.Hvorfor dette tema? For å logge forventninger og gi Digitalarivet en (ikke vitenskapelig) måling på hvor etterspurt denne tjenesten er.Er vi 10-100-1000-eller flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Hvis flere er like dumme som meg, er det mange som har klikket seg inn her for å se hva dette var for noe, og først etter å ha lest innlegget ditt, skjønt hva du var ute etter. Så du kan nok trekke fra en god del Ja-svar. Dessuten: Mange som klikker seg inn her for å svare ja, ville nok likevel svart at de foretrekker digitaliserte avskrifter av kirkebøkene framfor innscannede bøker fordi søkbarheten blir uendelig mye bedre. Det er én svakhet ved denne 'undersøkelsen'.Jeg går ut ifra at du ikke snakker om julekalenderen, men arkivverkets innskanningsprosjekt. Det er vel ikke helt sikkert at denne spørreundersøkelsen kommer til å påvirke fremdriften av innskanningsprosjektet mer enn statistikken over antall brukere av de digitaliserte kildene vil påvirke digitaliseringen av kildemateriale. Etter det jeg kan se er det full fart forover på begge fronter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.