Gå til innhold
Arkivverket

[#26537] Just Kildal - noen som vet noe?


Gjest Anders Sevaldson
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Sevaldson

Er det noen som har noen opplysninger om Just Kildal, født ca. 1760, død ca. 1800? Jeg tror han bodde i Lillesand. Jeg vil gjerne vite navn på hans kone og foreldre, og gjerne personer lenger bakover også. Jeg har også sett etternavnet stavet Kjeldal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Fant ei Anne Marie Kildal på Fam.search,f.1-11-1786 Tvedte Lillesand, døde 7-9-1852 og giftet seg 27-2-1812 med Hans Muldrup Schlytter. Hennes foreldre var Just Kildal og ....Stenersdtr. f.1764 Moglestue Lillesand. Det er vel Anne Marie som er her hos morens søster i 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Karen Margrete Stenersen som var f.6-5-1771 i V-A, giftet seg 1-8-1793 med Anders Jensen Heyerdahl. Hun døde 1815. Hennes foreldre var Thomas Stenersen og Gunhild Nilsen, de hadde også en datter Grete Thomasdtr. døpt 18-9-1763 som muligens er Anne Marie sin mor og Just sin kone. Det er kanskje hun som er her i 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Sevaldson

Takk for tilbakemelding. Det ser ut til at det kan stemme. Anne Marie og mannen Hans fikk ti barn. Den første datteren fikk navn etter Hans' mor. Den andre datteren, som ble født i 1819, fikk navnet Gunhilda (som det står i FamilySearch). Den tredje datteren fikk navn etter Hans's bestemor, og den fjerde heter Karen Margrethe, altså Anne Maries tante. Dette virker ihvertfall sannsynlig. Så spørs det om det er mulig å komme videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.