Gå til innhold
Arkivverket

[#26539] Anne og John Feiring 1700 tallet


Gjest Lene Jansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Jansen

Anne Halvorsdatter f 1771 og John Jakobsen f 1756 på Stalsberg. Bodde på Feiring i Skedsmo. Anne var datter av Halvor Kristoffersen Øvre Feiring f ca 1730-1810 og Anne Olsdatter f ca 1750.Prøver å komme videre bakover fra John, Halvor og Ane. Kan noen hjelpe meg. Oplysningne mine har jeg funnet i Lørenskog gårdshistorie av Olav Foss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Har ikke funnet noen flere opplysninger bakover, og det som følger nå, vet du vel allerede. Men jeg tar det inn, i fall noen skulle vite noe mer:Dette er vel Jon Jacobsen og Anne Halvorsdatter på Feiring (Fejring) i Lørenskoven sogn, Skytsmoe (Skedsmo), Akershus, i 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10231.wc2&gardpostnr=104&personpostnr=2182&merk=2182#ovre>Lenke. Her finner vi også Halvor Kristoffersen (Christophersen) og kona Anne Olsdatter (Anna Olesdatter) Lenke. De sistnevnte har en sønn, Ole Halvorsen, 14 år, som da må være en yngre bror av Anne Halvorsdatter. Ole er føderådsmann, enkemann på Feiring i 1865 LenkeEn av sønnene til Jon Jacobsen og Anne Halvorsdatter heter Nils, og det er vel denne Nils vi finner som føderådsmann på Feiring i 1865, gift med Kjersti Jacobsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være faren til Jon Jacobsen, Jacob Jonsen, 73 år, husmann med jord, på KALSberg i Skedsmo i 1801?? Lenke. Jacob Jacobsen må være en sønn, han er 34 år, og kan muligens være en bror av Jon Jacobsen som er 33 år. Kalsberg kan ev. være en feilregistrering for Stalsberg…Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.