Gå til innhold
Arkivverket

[#26541] Hans Jacob Mathisen og h. Hanna Marie Lorentsen Ruteig, Våle


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Dette ekteparet skal ha bodd på Kongsteigen i Våle i Vestfold. Hans ble født i Lardal 29.07.1875, Hanna Marie ble født i Våle 1878. De skal ha hatt 2 døtre (men kanskje flere barn).Om noen med tilgang til bygdebok for Våle ville gjøre et oppslag og se hva som eventuelt står å lese om dem der under Kongsteigen, så ville det være meget kjærkomment. Av særlig interesse er bl.a. hvor lenge de bodde der, hvor mange barn de fikk og hva deres barn het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei Hans. Jeg har begge bygdebøkene for Våle her, og har funnet det du leiter etter. Jeg sender deg en privat mail om fam. Hans og Hanna Ruteig, Våle. Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei igjen HansDersom jeg kan få din mailadr. så kommer mailen pr. omg. Min første mail kom i retur :-(Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Stordalen Henriksen

Du har kanskje fått hjelp, men jeg tok ihverfall et raskt søk i Bygdeboka på Kongsteigen:Bruksnr. 4 (skyld 1 øre). Utskilt 1890 fra bruksnr. 3. Hans J. Syvertsen solgte parsellen s. å. for kr. 900 til Peder Kr. Klausen, Kongsteigen. Han solgte i 1918 for kr. 400 til Hans M. Kongsteigen, som solgte i 1921 for kr. 3.500 til Louise Jonassen. Hun solgte i 1926 for kr. 3.091 tilHans Jakob Mathisen, 1926 60. Han flyttet hit fra Ruteig. F. 1875 på Engelstad i Lardal, d. 1960, 85 år. Ektet 1901 Hanna Marie Lorentsen, f, 1878 på Nedre Ruteig. .Åtte barn: [redaktøren har fjernet opplysninger om levende personer]. Mathisen kom til Våle i 1900 som jernbanearbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Tusen takk, Solfrid, for at du har tatt deg bryet med å slå opp i bygdeboka. Det mangler ikke hyggelige deltakere her i debattforum, og fint er det. La meg benytte denne anledningen til å ønske alle debattanter en riktig god jul!MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.