Gå til innhold
Arkivverket

[#26565] Min far Ingvald Sten Waler f. 22.feb. 1910 - døpt ? ?Lisleby, Fredrikstad(?)


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :)Min far Ingvald Sten Waler ble født 22.feb. 1910, men jeg skulle så gjerne likt å vite hvornår han ble døpt.Geir Kamsvaag Berntsen har gitt meg en fantastisk hjelp med flere av hans søsken i innlegg 14539 5-7-8, men jeg mangler min egen far !!!!Kan noen være så snill å hjelpe meg? Han er også sikkert døpt Lisleby,Glemmen, Fredrikstad som sine søsken.De skulle i alt ha vært 16 søsken, men noen døde som små.Snakket med en fetter av meg på 70 år idag, som fortalte at våre fedres barndomshjem ligger like pent til idag i Nilsebakken på Lisleby.Svært takknemlig for all hjelp.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen :)Jeg prøver en gang til om det skulle være noen som kan ha tilgang til kirkebøker for Glemmen.Jeg skulle så gjerne likt å vite hvornår min far ble døpt.Flere av hans søsken er funnet fra 1898 til 1908. Deretter fra 1916 til 1920, men i tidsrommet 1908 til 1916 har jeg ingen ting.Min far ble født 22 februar 1910. Det kan kanskje også være flere søsken av ham i denne 8 års perioden som er blank.Min fars foreldre var: Johan Martin Olsen (senere Waler) f.5 juni 1875 Kjølholt, Hvaler ogAnna Sofie Kristiansen f.30 oktober 1877 Sarpsborg.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Rigmor Waler Iversen

Alle gode ting er tre heter det jo, så jeg prøver igjen.Min far må vel mest sannsynlig ha blitt døpt i mars/april/mai måned 1910. (Glemmen?)Hans søster Ruth har jeg heller ingen dåp på. Hun ble født 5 juli 1911.Svært takknemlig for all hjelp.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Selv om kirkebøker for Glemmen i perioden 1908 til 1916 ikke er filmet, betyr ikke dette at det ikke finnes noen kirkebok.Har du hørt med Statsarkivet i Oslo? Der kan de sikkert gjøre et oppslag eller to for deg dersom de har orginalboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Tusen takk for svar og informasjon fra deg Andres :))Da skal jeg ta en telefon til Statarkivet imorgen å forhøre meg om dette.Jeg syntes det var så rart at det fantes så mye på søsknene før 1908 og etter 1916,og ingen ting på min far og eventuelle andre søsken i perioden 1908-1916.*Smil* og takk fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :)Statsarkivet hadde ikke mottatt kirkebøkene for den aktuelle perioden.En telefon til Glemmen kirke ang. min fars dåp ga ingen resultater. Han var ikke der.En ny telefon til Domkirken i Fredrikstad ga samme resultat.Så prøvde jeg Metodistkirken i Fredrikstad, men de visste ikke hvor kirkebøkene var. (Statsarkivet hadde heller ikke mottatt noe fra Metodistkirken.)Er det noen som har noen tips til meg hva jeg kan gjøre videre nå?Mvh. og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Geir :)Mener du at Metodiskirken i Oslo kan ha de aktuelle kirkebøkene for Fredrikstad? En liten rettelse vedrørende adressen de bodde på.Det korrekte skal være Lislebyveien 144, og den hadde inngang fra Nilsebakken.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Takk for opplysningen.Da skal jeg ta en telefon til Metodistkirken i Oslo imorgen og forhøre meg der.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.