Gå til innhold
Arkivverket

[#26569] Etterkommere etter Johan Henrik Gustav Colbiørnsen f.2.4.1826 i Tønsberg


Gjest Eli Irene Tubaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Eli Irene Tubaas

Jeg søker etter informasjon om etterkommere etter Johan Henrik Gustav Colbiørnsen f.2.4.1826 i Tønsberg,bosatt i Horten i 1865. Jeg vet at han ihvertfall hadde to døtre, Ulrika f.1868 i Horten og Signe f.1869 i Horten. I folketellingen for Horten i 1900 finner jeg ikke Ulrika,men jeg tror Anna Signe Colbiørnsen Dahl er den samme Signe som jeg interesserer meg for.Hun er g.med kaptein Oscar Dahl f.1864.De har 3 barn i 1900: 1.Otto Gustav Colbiørnsen Dahl f.1893 2.Ester Colb.Dahl f.1896 3.Ebba Louise Colb. Dahl f.21.5.1900 Hvis noen kjenner til disse personene eller etterkommere av disse, så er jeg takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen!Ser at du fortsatt leter etter etterkommere av Colbjørnsen.Her er en lenke til 1900-telling i Horten, som du nevner.LenkeSkal se om jeg finner noen spor i forskjellige kilder.Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen!Nå fant jeg nor pussig i 1875 -tellingen. Lette etter Ulrika og fant Colbjørnsenfamilie her på denne lenken.For meg ser det ut til at Gustav Colbjørnsen her er den samme som Johan Henrik Gustav Colbjørnsen. Begge er f. i Tønsberg 1826.Her ser det ut til at han i så fall har vært gift en gang tidligere?Her er også nevnt både Ulrika og Signe, riktignok for Ulrika litt forsjell i fødselsår. Denne forskjellen er ikke uvanlig på folketellinger.LenkeLurer på om dette er din familie i 1875?Kan hende du må lete etter Ulrika andre steder enn i Horten , hvis du er sikker på at hun lever etter 1900.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eli Irene Tubaas

Takk for svar Gunn, men jeg har sjekket disse folketellingene, problemet mitt er å komme videre etter 1900. Folketellingen i Bergen i 1875 viser kun hans kone, Aurora, og de to døtrene, de andre personene må høre til andre familier. Eli Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eli Irene Tubaas

Ja det ser slik ut. Det var interessant. Jeg har antagelig kun sjekket Colbjørnsen med C ikke K. Derfor har jeg ikke sett dette. Takk skal du ha. Da er det flere muligheter for etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.