Gå til innhold
Arkivverket

[#26570] Etterkommere etter Ole Sartz, f.1848 i Larvik (fyrvokter på Jomfruland, Kragerø)


Gjest Eli Irene Tubaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Eli Irene Tubaas

Jeg søker informasjon om etterkommere etter Ole Sartz,f.1848/49 i Larvik, han er fyrvokter på Jomfruland, Kragerø 1892-1920.Ole Sartz hadde to barn med sin første kone, og to barn med kone nr.2: 1)Leif Laurentius Grim Sartz f.30.12.1881 i Kragerø. I England i 1900. 2)Anna Colbjørns. Sartz f.1884/1885 i Trondheim. Bor på Fiskum Prestegaard i 1900, skolejente. 3)Eva Sartz f.30.01.1897 på Jomfruland 4)Gunnvor Sartz f.1898 i Kristiania. Etter 1920 flyttet familien til Kristiania. Noen kilder sier at de bodde i Bærum. Ole Sartz døde i 1943.Jeg tror ikke det er etterkommere etter Eva og Gunnvor, men spørsmålet mitt er om noen vet om det er etterkommere etter Leif og Anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eli Irene Tubaas

Det ser ut til å være en datter av Ole Sartz ja, takk skal du ha! Fødselsår og bosted stemmer. Da kan det være at hun har etterkommere i USA. Svært nyttig informasjon for meg. Eli Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gunn Huglen

Det var som jeg trodde , ved søk på Sartz kom det opp en rekke navn med opplysninger om hvor disse er gravlagt pluss andre data.Nyttig sted å lete.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg ser pussig nok at det har skjedd noe merkelig med lenkene til Ole Sartz i 1865 og 1900:Prøver 1865-tellingen en gang til: LenkeFlott med hjelp fra Arnstein også. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Mulig du kan finne slektsammenheng i Sartz fam i 1825-tellingen for Larvik? LenkeMathias Sartz skulle være g. med Johanna Backer. Det ser for meg ut til at de er forfedre til Ole Sartz.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Slektskapsforholdet ser ut til å være følgende etter opplysninger i 1825-tellingen: Madame Bødker er enke etter Mathias Sartz. Følgende sønner er nevnt : Ulrich Sartz 22 år Jens Jacob S 20 år Trine S 17 år Henrich 11 år Mathias 8 år og Laurentius 7 år.Den samme Laurentius finner du som far til Ole Sartz i 1865-tellingen.Om jeg da ikke leser tolker dette helt feil?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du leser Arnsteins omtale av Mathias Sartz ( innlegg nr 11)så står det der at Mathias hustru levde i 25 år etter mannes død i 1823. Det passer med at hun kalles enke Madame Bøcher i 1825-tellingen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eli Irene Tubaas

Takk for alle opplysninger! Gunn, det var fint å bli tipset om gravminneregisteret. Jeg er på leting etter etterkommere, og jeg fikk ihvertfall bekreftet når og hvor Leif Grim Sartz døde og at Emmy Sartz sannsynligvis var hans kone. Jeg tror de hadde en datter som het Eva, men hun er ikke i dette registeret (hun skal være født ca.1923 i Larvik). Det var også fint å få vite litt om 'grevlingene' Arnstein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.