Gå til innhold
Arkivverket

[#26585] Ref. 25234 - norske bokstaver forkastes igjen her paa DA


Gjest Helge R. Naess
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Se nr. 25234 - Naa skjer det igjen: jeg kuttes stadig ut av vinduet for nye innlegg og norske bokstaver aa, ae, or osv. gaar slett ikke her, men aldeles utmerket i vanlig korespondanse og e-post. - Noe raad fra DA ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Det er fremdeles ingen forandring med ae, oe, aa.Med det samme jeg skriver et innlegg til DA hvor disse norske bokstavene forekommer, blir jeg straks kuttet ut.Det kan ikke vaere en feil paa min side, for der gaar det utmerket i vanlige brev og e-post.Please - noe raad ? Dette har hendt tidligere, og problemet forsvant av seg selv.DA syntes aa mene at det ikke hadde noe med deres datamaskin aa gjoere.Er det noen andre i utlandet som skriver paa norsk til DA og har slike problemer med de norske bokstavene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette har ingenting med nytt system å gjera, m.a. fordi det ikkje ER noko nytt system for debatten. Det har heller ikkje noko med vårt system å gjera, sidan det er nettlesaren din som reagerer med å fjerna boksen du skal skriva i.Men eg går ut frå at du kan bruka same rådet du fekk sist, passa på at Num Lock-knappen er trykt på. (Det må lysa under knappen.) Lyser ikkje den vil kombinasjonen ALT og eit tal få ein annan funksjon. Alt 1 vil bla til siste side, ALT 6 til neste, osv. Dermed forsvinn boksen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

NUM LOCK ja - det virker !! Jeg takker for svaret og legger meg flatt.Det som forblöffet meg var at denne feilen aldri oppstod i e-post eller vanlig brevskrivning, bare med DA, men trodde ikke at det hadde noe med det nye söke-programmet å gjöre.Ja, nå virker det som det skal. æ ö å ü ....... Det er ikke alltid så lett for oss utlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.