Gå til innhold
Arkivverket

[#26590] Militære ruller fra Tind


Gjest May Karin Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest May Karin Henriksen

Ole Knudsen Tin døde i Staværn 12 mars 1841. Hans alder oppgis å være 66 år. Anne Peterea Henrichsdtr. og Ole Knudsen giftet seg ifølge Brunlanes kirkeb. 1816, hans alder oppgis å være 33 år. Det er funnet at de fikk åtte barn, fire av dem fikk tilnavnet Tin. Er det noen som har tid/anledning til å slå opp i militære ruller for Tin på det aktuelle tidspunkt for å få verifisert hans fødsel i Tind, det er flere som ville bli glade. Jeg får legge til at folket. 1801 er nøye gransket.Mvh. M-K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gunn Huglen

Hei! Jeg har dessverre ikke tilgang til militære ruller , men jeg finner en Ole knudsen i rett alder i Tind, Telemark i 1801. Han er i så fall gift en gang før Brunlanes 1816.LenkeVet ikke om dette kan hjelpe deg noe?Skal se hva jeg ellers kan finne på nettet.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I Brunlanes i 1801 folketellingen finner jeg kun tre Anne Henriksdøtre i passende alder. LenkeHun behøver jo ikke være født der for å gifte seg i Brunlanes i 1816.Vet du navnene til barna deres?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg på foreldresøk F.S. følgende barn av Ole Knudsen og Anne Henrichdatter:Knud Olsen Tind dpt 3 okt 1819, StavernAnne Henriche Olsdatter dpt 9 mars 1822, StavernAnne Berthe Olsdatter Tind dpt 13 frb 1824, StavernAgnethe Olsdatter tind dpt 29 okt 1831,StavernAnne Henricke Olesdatter tind dpt 21 aug 1834, Stavern.Lauritz Anton Olsen dpt 11 aug 1839,StavernLegger en lenke til den sist døpte Lauritz.LenkeVet ikke om disse datoene stemmer med dine kirkebokoppslag?Jeg får ta forbehold om rett avskrift.Vet du noe om Ole Knudtsen var gift tidligere?Det er vel ikke umulig med hans alder ved ekteskap i 1816.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en Ole Knudsen døpt i Tind i feb 1776.Mulig du kan finne ut mere om han i kirkebøker eller i bygdebøker?LenkeHer er det vel et gårdsnavn nevnt?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er den Ole jeg fant i 1801 folketelling i Tind.Her gifter han seg og han foreldre er også nevnt, hvis dette er rette mann?LenkeDa er det vel mulig å undersøke om første hustru er død før 1816?Bare en teori, men det var ikke mange Ole Knudsener i rett alder i Tinn i 1801.Mvh. Gunn. H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Hei Gunn H. Takk for at du tar opp tråden. Da kan den jo bli fanget opp av noen som ha tilgang til de militære rullen for Tin, om jeg er heldig. Ved hjelp av etterlysning på en annen gren av denne slekta, har jeg funnet vielsen til Ole Knudsen Og Anne Christine Henrichsdtr., i Brunlanes 1797.LenkeDet kan være han, men jeg har ikke noe som sier det sikkert. Jeg tror vi må til de off. kildene Det er nå Ole Knudsen Tin, som er aktuell. Har fått tips på Ole Knudsen 18 år i 1801. Mvh. M-K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Ser at det ble feil i forrige innlegg. Anne Christine Henrichsdtr. ble f. i Brunlanes 1797. Br.nes K.b.Vielse med Ole Knudsen 33 år, i Br.nes K.b. 1816. Mvh. M-K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.