Gå til innhold
Arkivverket

[#26599] På leting etter fødsel og dåp i Buskerud/Østfold..


Gjest Lise mette Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lise mette Johansen

Hallo. På datoen 14/august 1910, ble det født en pike ved navn [Redaktøren har fjernet informasjon om nålevende person]. Mest sannsynlig i dissentersamfunn/intet trossamfunn. Det må ha skjedd rundt Svelvik, Kongsberg, Røyken , Oslo eller helt til Sarpsborg.. Har lett etter hennes fødsel og dåp i lange tider, men finner det ikke. Er det noen som har mulighet til å slå opp noen sted for å hjelpe meg.?? Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise mette Johansen

Jeg prøver å linke så godt jeg kan jeg vettu... Det er jo mange måter å legge dette frem på. Kan hende saken får ett annet lys hvis jeg ordlegger meg annerledes. Det er så mye 'kanskje' her, mange usikre ting. Og denne familien har jo bodd på alle disse stedene som jeg har nevnt. Hun kan være født hvor som helst.Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Det kan jeg følge deg i. Men jeg synes det ville være unødvendig dersom noen skulle bruke tid på noe som allerede er sjekket ut.Men kanskje du kunne skrive det du vet, f.eks. når hun bodde på de forskjellige stedene, og datoer for de sikre hendelser du har på henne. Du vet jo når hun bodde i Oslo og når hun gifet seg i Sarpsborg bl.a. Dette vil kunne være med til å innsnevre søket.Mvh,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise mette Johansen

Ok, det jeg vet er at [Redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] 'mor' Jenny Marie Måhr, gift m. Håkon Osklar Måhr 1898, og de bodde i Oslo. De fikk en sønn Henry i 1900. Neste er at de fikk en datter i 1903, Karen. I 1905 i Røyken fikk de Ester Anna Marie i August. En eller annen gang skilte Håkon og Jenny lag. Jenny dukket opp igjen i Sarpsborg hvor Helene vokste opp. Så ett eller annet sted på denne 'ruten' må jo [Redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende person] være født. Lise mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Jenny, Oskar og sønnen Karl Henry i Christiania i 1900: LenkeLise Mette: Hva er kilden din for at Ester Anna Marie ble født i Røyken? Er det slått opp i MINI? Jeg synes det primære må bli å følge Jenny frem til 1910. Kan en det så burde det ikke være all verden å finne [redaktøren har fjernet opplysning om nålevende person] døpt, dersom hun ble det vel å merke. Hvordan var det, hadde du hennes konfirmasjon? Står det i så fall noe relatert til hennes dåp der?Mvh,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise mette Johansen

Jeg fant Ester Anna Marie i en kirkebok for Røyken, og det leste jeg på mikrokort på biblioteket.Jenny var moren og Oskar Måhr faren. [redaktøren har fjernet navn på nålevende person] ble døpt i metodistkirken i Sarpsborg i 1927, og da stod etternavnet som [redaktøren har fjernet navn på nålevende person], sikkert for det var etternavnet til de 'søsknene' hun vokste opp med. [redaktøren har fjernet navn på nålevende person] må jo være døpt en eller annen gang før konfirmasjonen.Det eneste som stod om Håkon Oskar Måhr var at han døde i Oslo i 1949, og ikke noe mer. Ingen adresse heller. Lise mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.