Gå til innhold
Arkivverket

[#26605] Kirkebok for Selje - Julekalenderen


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Dette var virkelig en fin julegave! Hvis kvaliteten blir like bra i de øvrige digitaliserte kirkebøkene har vi noe å se fram til. Jeg har hatt stor glede av å bla i boken allerede, men en liten bekymring:I 1770 får jeg ikke opp sidene 85a, 86a, 87a etc. I venstre øvre hjørne ligger bare et icon som antyder et bilde. Det kan være flere slike feil. Er dette en tilfeldig feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hasse Vegard Stave Teigen

Hei!Har merka meg desse bileta som manglar på serveren. Etter det eg kan sjå, er dei manglande bileta: 79a tom 99a, 150a tom 155a, 172a tom 175a, 149b tom 155b, 171b tom 174bIntil vidare har eg meir enn nok med dei bileta som ligg på plassen sin :-) Tusen takk for ein flott kalendar! Dette var morsomt!Helsing Hasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

A-sidene fra 79-99 er nå på plass, vi beklager at disse har falt ut. De andre sidene som etterlyses eksisterer ikke. Hvorvidt dette skyldes manglende sider i originalen eller av skannede bilder kan jeg ikke svare på akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Kopperdal

Fol. 149b-155b og 171b-175b er blanke i kyrkjeboka, og me tok dei difor ikkje inn i webbok-versjonen av kyrkjeboka. Me kan leggja inn ein kommentar om dette i dokumentasjonen til boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Når det gjeld kvaliteten, kan ein nok vona på at den blir like bra kyrkjebøkene som etter kvart kjem på nettet, men den blir ikkje det same. Selje er fotografert direkte med digitalkamera i fargar, medan storprosjektet baserer seg på scanning av svart/kvit mikrofilm. Dermed mister ein i alle høve fargane. Men eg er heilt trygg på at svart/kvit bileta vert heilt akseptable.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.