Gå til innhold
Arkivverket

[#26624] Marte(a) Olsdatter,født på Stange, Torvestad, Rogaland, 1815


Gjest Gunhild Løvstrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Løvstrand

Er det noen som vet hva foreldrene eventuelt også besteforeldrene til Marta Olsdatter, født 1815, død 1894,het. Hun ble gift på Nedre Hauge, Torvestad, Karmøy med Ommund Helgesen. Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Hei Gunhild ! Jeg har mye om etterkommerne etter Ommund og Marta, men da dette er en perifer gren har jeg ikke noe om Martas forfedre. Du kan imidlertid finne mye på Slektsforum Karmøy nettside på: http://www.slektsforumkarmoy.no/ Se under bygdebøker: Her er Marta med familie, hvor det står at hun var datter av Ola Sjursen og Berta Sjursdotter på Stange br 1 også i Karmøy.Ommund Helgeson døpt 27/09 1812, død 08/01 1876 Sønn av Helge Johannesson og Lisbet Ommundsdatter ' Førre bruker Gift i 1836 med Marta Olsdatter døpt 30/07 1815, død 03/11 1894 Datter av Ola Sjursen og Berta Sjursdatter ' Stange bnr 1Barn:a) Marta Lisbet født: 14/09 1836 Gift med Tore Galtung Knutson ' Nedre Hauge Ao-8b) Berta Karina født: 1839 Døde i 1840c) Berta Karina født: 1841 Døde i 1842d) Eli Kristina født: 23/01 1843 Gift med Johannes Rasmussen ' Klovning Ao-14e) Berta Karina født: 1846 Gift med Lars Jonasson ' Bruker nr 13 underf) Helge født: 06/12 1849g) Anna Oline født: 31/12 1852 Gift med Thure Peerson Arstad ' Visnesh) Marie Elisabet født: 21/04 1856 Gift med Nils Johan Olsen ' Vikshåland Ao-3i) Nils Johannes født: 24/03 1854 Gift med Ingeborg Serine Johannesdtr. ' Neste bruker Om du ønsker den informasjonen jeg har om deres etterkommere, sender jeg gjerne dette om du opplyser din epost adresse Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Løvstrand

Hei Hans! Ja, du er sannelig en god hjelper. Du har før hjulpet meg med familien til Ommund,så det har jeg. Nå har jeg takket være din hjelp det jeg trenger å vite om Marta også. God jul! Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.