Gå til innhold
Arkivverket

[#26627] Underconstabel Ole Sivertsen Øydalen, Strinden1732


Gjest Lars Chr. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Chr. Hansen

Underkonstabel Ole Sivertsen bodde på Øydalen gård i Strinden, og var født rundt 1730. Han giftet seg med Marie Thoresdatter Biørnstad i 1754, Malvik kirke. De fikk bl. andre sønnen Peder i 1760. Leter etter Ole og Maries foreldre, hvor de kom fra, og eventuell annen info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Chr. Hansen

Litt tilleggsinformasjon jeg kom over: Det skal visstnok stå noe om denne slekten i Malvik bygdebok, bind 2, side 228-229. Kan noen slå opp der for meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Aasheim Eidsvik

Jeg har bare Malvik 'nye'. Om Øydal gnr.31/4 (det er i Malvik)står det da i bind IA om den slekten. (s240-244). Hvis du har anledning, bør du låne denne på biblioteket, for der finner du sikkert mer om deres aner. Nevner noe: Ole Sivertsen f.1730, gift med Marit Toresdatter (fra Bjørnstad søndre gnr.23/1), Oles far var Sivert Jenssen g.I med Margrete Olsdatter d.1742, barn Ole 1730, Anders 1736, Gollou f.1738. (Sivert ble gift II med Marta Stenersdatter).Sivert kjøpte Øydal i 1738. Far til Marit var Tore Knutsen Forbord, han fikk skjøte på Bjørnstad i 1750, Tore ble blind og Ole Sivertsen drev gården. Marit hadde broren Johan f.1729 og en søster Anne, f.1729. Det vites ikke fødselsår på Marit,men hun fikk sitt første barn i 1760. RandiE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.