Gå til innhold
Arkivverket

[#26642] Vasbotten Brunlanes


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiet søk til i Brunlanes. gården Vasbotten ifølge 1865 ft.Lars Sørensen f. 1821 ifølge 1865 ft. g. m. ? sønn Truls LarsenVet noen om hvem Lars var gift med? og hvem foreldre til henne var?Ønsker og opplysninger om aner til konen til LarsTruls Larsen tok navnet Paular og ble gift med Helene Hansdtr som var fra Paular

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heisom du vil se på spørsmålet jeg stilte har jeg allerede vært på 1865 ft og hentet det som var å hente derfra. det var det før 1865 som er mangelvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeiDette er hva som står i Astri Jahnsen's 'Brunlanes en bygdebok' bind 3 del 1 Tanum sogn side 521 og 522.Lars Sørensen giftet seg 1845 med ANNE SEVERINE HANSDATTER f. 1817 død 1856. Hun er født på gården Vassbotten i Brunlanes.Hennes foreldre var:HANS TRULSEN f. 1783 død 1855 kom fra gården Sky i Tanum, Brunlanes.BARBRA LARSDATTER død 1844, står ikke noe om hvor hun kom fra.Hans Trulsen's foreldre var (side 512 i samme bok):TRULS ANDERSEN død 1829 på Tanum, 80 år, giftet seg 1. gang 1775 med INGER MARIA JACOBSDATTER død 1789, fra Søndersrød i Berg sogn, Brunlanes. (Giftet seg andre gang i 1790 med Sara Abrahamsdatter, hun døde 1810 60 år. Og for tredje gang 1811 med Anne Nilsdatter.)Ifølge bygdeboken fikk Truls Andersen fire sønner i det første ekteskapet, og ingen barn i de to neste.Håper dette hjelper deg noe videre.Vennlig hilsen Laila S. Hynne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heitakk alt i slektsgransking går litt i rykk og napp så noe finnes mye om og noe leter en etter lenge. må vel låne Brunlanesboken hvis jeg skal komme noen vei videre.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.