Gå til innhold
Arkivverket

[#26645] Elen Kirstine Svendsdatter , Sørum/Aker/Chr,a,


Gjest Berit Blydt Viig
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Blydt Viig

Hvor skal jeg lete videre etter Elen Kirstine's dåp? Jeg finner henne første gang 1. juni 1846 i Sørum da hun gifter seg med Ole Jørgensen. Hun oppgis da å være 29 1/2 år, født i Aker, far: Svend Christophersen. I 1865 oppgis alder til 50 med fødested Chr.a. Jeg finner ingen dåp verken i Aker eller Chr.a. 5 år + - 1815. Heller ikke konfirmasjon tilsvarende senere. Kan noen hjelpe meg med en annen innfallsvinkel?Vennlig hilsen Berit Blydt Viig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Hvilke kirkebøker har du lett i ? Vor Frelser, Fødselsstiftelsen (fra 1818) samt Akers menigheter inkl. Garnison. Oslo Hospital selv om denne menigheten ikke er tilknyttet Aker eller Christiania ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Blydt Viig

Hei Geir, Dessverre, jeg har vært igjennom alle kirkebøker for Aker og Christiania i det aktuelle tidsrom. Videre innflyttede til Sørum så langt det rekker bakover og frem til giftemålet i 1846. Dessuten har jeg gått igjennom konfirmerte i alle prestegjeld i Akershus i tillegg til Aker og Chr.a. Vet du om det var 'enkelt og greit' å gifte seg med et søskenbarn på den tiden? Eller skulle det en masse tillatelser til som eventuelt ville være å lese i kirkeboka i forbindelse med giftemålet. Ole Jørgensen som Elen Kirstine giftet seg med hadde en morbror som het Svend Christophersen. Det var ganske mange Svend Chr. i 1801 med brukbar alder så jeg kommer allikevel ikke lenger før jeg finner hennes dåp/foreldrenes giftemål. I alle fall: God Jul! Jeg reiser på hytta i morgen for å feire jul/nyttårshelg der - og tar ikke med meg Elen Kirstine. Vennlig hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.