Gå til innhold
Arkivverket

[#26652] Giftermål i Verdal 1873


Gjest Niels H. Wind
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels H. Wind

Elling Olsen, f. 19.8.1832 står til at være blevet gift den 31.10.1873, men allerede i 1875 tællingen står han som enke på Kirkeraaen. Hvem var det mon han blev gift med ?? mvhNiels H WInd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I dødsregisteret for Verdal er det ikke så mange som kan passe noenlunde i alder. Jeg fant ingen i 1874. I 1875 fant jeg 2 muligheter: Martina Johns Valbakken, Rindsem, f. 16/2 1840 Berg, og den jeg holder en knapp på siden de var nygift og han ble enkemann nesten med en gang: død 3/8 1875 Mette Peters. Eklovald, Eklo, død i barselseng 2 dg. etter nedkomst. F. 16/7 1849 Ulvilla. Men jeg finner ikke noe barn som også døde i 1875/76.Men dette er jo bare 'tro' og ikke fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ser ut til at begge de 2 foreslåtte damer er feil. Sjekket deres fødsel og da stemmer ikke ekteskapsdatoen. Jeg finner ikke noen dame født i Verdal som ble gift 31/10 1873. Men jeg har jo tatt feil før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Berg

Elling vart gift med Berit Anna Molberg født 30. mai 1847. Far var John Johannesen Molberg og mor Anne Jensdt. Dei har attest til Levanger 7. juli 1874. Etter som Elling er på Kirkeråen som enkemann og skomaker i 1875, må kirkeboka til Levanger undersøkes på dødsfall. Takk for sist Berit og God jul til dere begge. Mvh Thomas Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Hei på dere, har de ikke tatt juleferie enda?Elling Olsen hadde Sandsaunet i Frol 1872-1877, se Frol I s. 74, så de nygifte flytta dit. Berit Anna døde 1875 iflg. skifte 23.01.1923 etter Elling og Berit Anna, ingen livsarvinger. To brødre og to søstre er nevnt som døde, så det er deres barn som er arvinger. God Jul og Godt Nytt År 2005,-Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels H. Wind

1000 tak for hjælpen til alle. Ligeledes ønsket om en god Jul og et godt nytår ønskes til alle med de bedste hilsner fra en dansker med stor interesse i sine gamle norske anerNiels Wind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.