Gå til innhold
Arkivverket

[#26677] Iver Olsen Lillehaug, F 1814 fra Modum


Gjest Alf Thore Skinstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Thore Skinstad

Jeg står helt fast på hvem som er foreldre til Iver Olsen, f.1814 på Modum. På folketellinga i 1865 er han bosatt på husmannsplassen Lillhaug. Han var gift med Johanne Nielsdatter f.1805. Jeg mener at hennes foreldre må være Niels Jensen og Lisbeth Andersdatter. Jeg er takknemlig for alle tips og informasjon. Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Takk for tipset, men dette forteller ikke hvem som er foreldrene. Det eneste jeg er sikker på er at han er født på Modum.Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg deg, ville jeg sjekka vielsen i kirkeboka. Kanskje det der sies noe om hvor han er bosatt ved vielsen. Dette kan gi deg en pekepinn for videre søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Takk for tipsene. Det ser ut som det kan stemme. Det som gjør meg noe usikker er at det er ført opp et annet navn på konen til Ole på folketellinga i 1801. På folketellinga i 1801 står det Magnild Larsdatter og på FamilySearch er Kjersti Bjørnsdatter ført opp. Jeg finner ingen Kjerti Bjørnsdatter på folketellinga i 1801 for Modum. Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.