Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Peder Østlie

[#26679] Foreldre til Henrik Henriksen Baksjøberget, Trysil, fra Rangen, svensk Finnskog

Recommended Posts

Gjest Jan Peder Østlie

Min tipp-tipp heter Henrik Henriksen og var i følge Trysilboka født i Rangen, Finnskogen, Sverige. Plassen ligger i nåværende Torsby kommune. Han er født ca 1783 og registreres første gang på Baksjøberget (nordre), Osen, Trysil i 1809 da min tippoldemor Kari (gift Lerbak) ble født. Han giftet seg i 1808 med Berte Halvorsdatter fra Søndre Baksjøberget.De fikk tilsammen 8 barn. Klarer noen å hjelpe meg med å finne foreldrene til Henrik Henriksen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest May Kirsten Olsen

Hinrik Hinriksson Rangsberget f. 30/6-1783. Foreldre: Hinrik Andersson og Clara Jonsdotter. i følge Fødselsbok for Dalby. En bror av Hinrik, Jonas f.1777, bli også gift i Trysil, men flyttet mange år senere tilbake til Dalby sokn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peder Østlie

Hjertelig takk, da kommer jeg et skritt videre! Jan Peder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peder Østlie

... vet du forresten hvor broren Jonas holdt til?Jan Peder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest May Kirsten Olsen

Jonas med familie bodde i Storsvea i Trysil. Er ikke sikker på hvor i Dalby han senere bosatte seg. Jonas Henriksen Rangen gift 1810 med Karen Kristoffersdatter Sætre døpt 22/5-1785. De bodde i Storsvea når barna ble født. Barn: Helje (jente) født 19/4-1811. g. Halvor Olsen Mæhlum, Trysil Christopher født 16/6-1812. Kari født 23/6-1816. Johanne født 1/3-1819. g. Embret Halvorsen Eltedalen Søndre, Trysil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.