Gå til innhold
Arkivverket

[#26692] Etterslekt av Jens Jakobsen og Mina Dorthe Hansdtr bosatt 1909 Kråkstad Ski


Gjest Ivar Jørgen Amdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Jørgen Amdal

Postet mandag, 29. november 2004 - 14:59:-------------------------------------------------------------------------------- Søker etterslekt av: Jens Jakobsen f. 17.04.1870 i Spydeberg og kona Mina Dorthe f. 09.11.1865 Hobøl, siste kjente bosted Klokkerudplass 1907 og Hebakkplass 1909 begge Kråkstad. Jens var jernbanearbeider i 1900 og bodde på plassen Sprutet Kråkstad.Jeg har registrert følgende barn: Hans Edvard f. 1891 Spydeberg, Konf. 1905, da bosted: Birkelund Kråkstad, Janne Marie f. 1892 Spydeberg, konf. 1907, da bosted: Klokkerudplass Kråkstad, Olga Anotette f. 1894 Moss, konf., 1909 da bosted: Hebakkplass Kråkstad, Erling Toralf f. 1898 Hobøl, Hjørdis f. 1899, bosted: Sprutet Kråkstad og Dordi Ingeborg f. 1907 bosted: Klokkerud Kråksted.Jens har også en bror Carl som bodde på Sprutet Kråkstad i 1900. Jeg har ikke funnet spor etter noe av disse i tilgjengelige kirkebøker fra Kråkstad etter 1909. Jeg håper det er noe som kan hjelpe meg med ”spor” til noen av etterslekta som lever i dag da jeg har en venn i USA som er på jakt etter sine røtter i Norge.Mvh Ivar Jørgen Amdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hogne Holst

Hei Ivar Jørgen Dette er del av en slekt jeg selv jobber med. Har ikke stort om etterkommere selv heller, men kanskje mere om Mina Dorethes forfedre og søsken.Ta kontakt på hognes@hognes.net, så kan vi dele informasjon.Har bestilt flere kirkebøker for området for å prøve å finne ut mere. mvh Hogne Holst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.