Gå til innhold
Arkivverket

[#26695] Seim Bank


Gjest Jan Owe Zetterstrøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Owe Zetterstrøm

Hei Jeg leter etter min oldefars halvbror Oscar Carl Ludvig som er født 25.8.1875 i Bergen. Sønn av Cornelius Johannesen Seim f.1831 i Manger d. 1881 og Helene Marie Olsdtr. f. 1839. d.1915.Helene Marie giftet seg på ny med Olof Andersson Zetterstrøm som var losjerende i huset. De fikk også sammen 3 barn mens hennes 1 mann fremdeles levde. Oscar Seim ble født etter at Helene Marie hadde født 2 barn med leieboeren som hun senere giftet seg med. Oscar Carl Ludvig Corneliussen er senere kun omtalt som Banksjef Oscar Seim. Jeg finner han i 1900 tellingen hvor hab car gift med Viktoria f. 1878 i Tromsø. Finner han igjen i 1918 på dåpsattesten til min bestefar Rolf Zetterstrøm i Fana. Oscar Seim og Skipsreder fra Bergen Fritz julius Zndreas Zetterstrøm f. 1883 i Bergen var halvbrødre(Samme Mor) og gikk begge konkurs etter 1 verdenskrig. Zetterstrøm flyttet til Stavanger i 1925, men Oscar Seim finner jeg ikke mer til. Vet noen noe om denne personen eller når han gikk konkurs? Har masse bilder og opplysninger til hans etterslekt som jeg ønsker å dele med etterkommere. Han er bror til min oldefar og veldig lik å se på, så noen av bildene ble feiltolket. Ønsker å finne slekten hans. Kan Noen hjelpe? Se bilde av Oscar og Viktoria som vedlegg. Med hilsen Jan Owe Zetterstrømbilete0222.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Owe Zetterstrøm

Hei og takk for svar. Jeg kommer desverre ikke gjennom på denne lenken? Er det min maskin som streiker, eller er lenken feil ? mvh Jan Owe Zetterstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Den er ute av funksjon akkurat nå, men har vært inne på den tidligere idag. Du får prøve senere på www.vestraat.net. Gå på etternavnsliste, klikk på S og så på Seim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Owe Zetterstrøm

Hei Takker for denne linken, Her fant jeg navnet til barna til Oscar og Victoria Seim. Skulle hatt kontakt med noen av etterkommerne etter barna til Oscar og Victoria Seim. Jeg fant at Oscar døde i 1935 og Victoria i 1872, men kunne ikke finne hvor de bodde da Oscar døde eller hvor barna er født og senere oppvokst. Barna er som følger: 1.Elna Seim f.19.9.1901 gift med Arne Brantsæter født 1.3.1891 2. Gerda Seim f. 10.5.1904 gift med Frithjof de Lemos f. 30.3.1891 3. Oscar Wilsgaard Seim f. 9.2.1908 i Bergen gift med Elsa Lunde f. 16.5.1919 Jeg er på jakt etter barn, barnebarn eller oldebarn av disse, da jeg har en masse opplysninger om den eldre slekten deres og endel gamle bilder fra både barna og foreldrene samt mor til Oscar Seim og hans brødre. Bror til Victoria ble forresten gift med søskenbarn til konen til bror av Oscar Seim. Kjenner noen til denne familien eller noen etterkommere er jeg veldig takknemlig for alt av relevanse til dem. Med hilsen oldebarn av bror til Oscar Jan Owe Zetterstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bjordal Strømsholm

Informasjonen du ønsker gjelder nålevende personer, det er derfor fint om du legger ut din e-postadresse slik at man kan kontakte deg direkte. Vennlig hilsen Marianne Bjordal Strømsholm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Owe Zetterstrøm

Hei og takk for svaret. Jeg skulle selvfølgelig gjort dette tidligere, Beklager. Min mailadresse er jozetter@jgnett.com Jeg har også en hjemmeside som viser Oscar og hans søsken og foreldre. Han står som Oscar Carl Ludvig Corneliussen. Min hjemmeside http://www.jgnett.com/slekt.htm Hilsen en ivrig Jan Owe Zetterstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jan Owe Zetterstrøm

Hei Jeg lurer på om noen vet hvor Oscar Carl Ludvik Seim (1875-1935) bodde da han døde i 1935 sammen med sin kone Victoria Charlotte Wilsgaard (1878-1954) ? [Deler av tekst fjernet av redaktøren] Lurer på om det er fra samme slekten. Min private mailadresse står over og jeg har nå fått navn til mange av etterkommerne Deres. mvh Jan Owe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.