Gå til innhold
Arkivverket

[#26701] Konrad Larsen dro til Amerika


Gjest Lene Jansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Jansen

Maren Nilsdatter f 1877 i Ådal var første gift med Konrad Larsen fra Oslo.De fikk en datter i 1906. Konrad emigrerte til USA, og Maren og datteren skulle komme senere. Han fant seg en ny kone der. Det jeg lurer på er når han emigrete og hvor han havnet hen. Maren giftet seg på nytt, og fikk barn i 1914. Så et sted mellom 1906 og 1913 må han ha reist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Konrad Edvard Larsen fra Oslo f. 05.05.1886 utvandret fra Kristiania 30.03. 1907. Kan det være den rette? Synes litt ung i forhold til Maren. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius.

Hei Lene, fant en som er 22 år i 1905! her Lenke , hans navn: Konrad Eugen Mathias Lars. Skau, ug, yrke:proviantforfalter ..Du har ikke alder eller yrke? hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Hei Egil! Nei har ingen opplysninger. Han er bare nevnt som Maren sin mann, og far til ei jente f i 1906 i et slektshefte jeg har fått. Er ikke i slekt med han, men kunne tenkt meg å finne ut når han dro. Maren er søster til min tippoldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.