Gå til innhold
Arkivverket

[#26709] Øya, Nord-Fron og Skeievoll Skole, Dovre


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Med bakgrunn i den ny-utgitte Dovre Bygdebok, bind II er det et par ting fra Østgigard Killi(28/3) jeg lurer på og det gjelder for det første Kristian Ingebrigtson, f. 24.7.1869, og g. 1901 m. Olea Iversdotter fra Li (16/2). I flg. Dovre Bygdebok kjøpte de gården Øya i Nord-Fron, og da lurer jeg på om Kristian og Olea har etterkommere som lever i dag, og hvem de eventuelt er? Likeså hvor lenge levde Kristian og Olea?Det andre spørsmålet gjelder Edvard Ingebrigtson, f. 2.2.1866, og g. m. Kari Haldogsdotter frå Arnekleivslie (23/9). I flg. boka ble Kari tidlig enke, og bodde etterpå i mange år på Skeievoll Skole sammen med de to guttene sine, og så lurer jeg på? Den ene gutten går jeg ut fra er Hallvard Edvardson, og han vet jeg da om, men hvem er den andre gutten? og hvor gjorde han av seg og har han etterkommere?I forbindelse med disse spørsmålene er det vel sannsynlig at vi kommer opp i vår tid, og direkte mail kan derfor kanskje være praktisk, så hvis noen har opplysninger om ovenstående kan de sendes til: roddloek, så alfakrøllen + online.no På forhånd hjertelig takkmvh Reidar Oddløkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Har du fått noe hjelp med etterslektene du søker?Hvis ikke, så kan jeg referere det som står under Øya i Nord-Fron fra Norske Gardsbruk og 'Gardar og slekter i Fron' i privat mail til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det rettes stor takk til alle som har svart på ovenstående innlegg, og mye av det som temaet dreide seg om er nå oppklart. Samtidig ønskes hele forumet et godt nytt år!vennlig hilsen Reidar Oddløkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.