Gå til innhold
Arkivverket

[#26713] Anstly och Olsson


Gjest Linn Åhslund
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Åhslund

Jag söker förfäderna till Hans Olsson-Lund. Han nämns som son till O Paulsson och Gunilla Anstly, Norge. Var i Norge nämns inte.Hans Olsson Lund född 17/12 1833 död 16/1 1882 Gift 10/6 1870,med Anna Pehrsdotter f 20/7 1840, död 29/6 1924 Hans Olsson -Lund nämns som Husman i Stömne, Delsbo i SverigeBarn: Anna 20/8 1864 - 12/6 1882 Christina 28/4 1872 Per 27/3 1874 - 14/8 1941Dessa uppgifter har jag funnit i släktbok över Delsbo Norrbo Bjuråker där han står under beteckningen 54J3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

HANS OLSEN Male Event(s):Birth: 07 DEC 1833 Christening: 22 DEC 1833 Skjaak, Oppland, NorwayDeath: Burial: Parents:Father: OLE PAULSENMother: GUNILD CHRISTENSDR--------------------------------------------------Kan dette være mannen du leter etter? Fødselsdatoen er riktignok 7.12. og ikke 17.12., men det kan være feil i FS…Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Åhslund

Hej Grethe! Tack för hjälpen. Kanske är det mannen jag söker. Nu har jag något att ugå ifrån i alla fall. Tack för hjälpen! /Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Åhslund

Jag har en kvinna med efternamnet 'Anstly' bland mina anor. Men eventuellt nämns hon som Gunild Christensdotter. Jag undrar, kan Anstly vara en geografisk plats i Norge, eventuellt i Oppland? Eller någon annanstans?Jag har inte funnit namnet Anstly någonstans. Finns det någon som vet? Tack på förhand/ Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.