Gå til innhold
Arkivverket

[#26718] Sandsvær,Buskerud 1800-1850


Gjest Toril Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Toril Berthelsen

Kan noen hjelpe å få knekket nøtten så jeg kommer videre ? Knud Olsen og Anne Malene Sjursdatter(Syversen) fikk 6 barn. Den eldste (som jeg vet om) er Olava født ca 1852. Jeg har lett i KB Sandsvær etter vielse, men finner ingen. Barna er døpt i Sandsvær og to av barna, Sigvart og Kristian gifter seg her, så jeg har god grunn til å tro at de begge er fra distriktet. På forhånd takk !Hilsen Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Og de døper flere av barna i Kongsberg og ikke i Sandsvær. Olava døpes i Kongsberg i januar 1852, 3. juli 1853 døpes en Sigvart i Kgb, denne gutten dør omlag fem år gammel. Og Knud Olsen og Anne Malene Sjulsdatter døper en ny Sigvard 10 februar 1861. Også disse opplysningene iflg FSTor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Malene er født 1/5 1830 og er datter av Sjul Olsen Bagstevold og Berte Andersd. I Sandsværs historie bind VI side 232 vil du finne hennes forfedre på Bagstevold i 7 generasjoner bakover.Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Berthelsen

Hei Arnt og takk storligen for hjelpen! Jeg sitter med bøkene fra Sandsvær i fanget, så det blir en liten hyggestund med slektslesning i kveld. Og mens jeg er i gang, du skulle ikke tilfeldigvis kunne noe om Anne Malenes ektefelle, Knud Olsen også? Godt nytt år til deg fra Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.