Gå til innhold
Arkivverket

[#26736] Averøy, ca 1880 , Søbstad


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Kornelius Andreassen Søbstad f 20.feb 1856 g 1884 m/ Ingeborg Johanne Olsdatter Henden. Den eldste broren overtok garden etter han. Det var min morfar, Iver Andreas Søbstad (garden heter egentlig Reitan). Jeg vil naturlig nok vite mest mulig om Kornelius m/ familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

I FamilySearch finner jeg Kornelius sine søsken:Foreldre Andreas Knudsen og Ane Olava (Oliva) Iversdatter:Iver Andreas, født 29. mar 1858, døpt 24. mai 1858, KvernesMartin, født 26. jul 1860, døpt 26. aug 1860, KvernesLars, født 26. sep 1861, døpt 20. okt 1861, KvernesAnders, født: 19. aug 1866, døpt: 24. okt 1866 KvernesAnna, døpt: 19. jun 1870, Kristiansund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Fortsatt FamilySearch:Ingeborg Johanna Olsen, født: 3. jan 1858, døpt 30. apr. 1858 KvernesForeldre: Ole Nilsen og Marie KnudsdrDet ser ut til at Ingeborg Johanne hadde en tvillingsøster som døde samme dag de ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Til deg, Kari: Hjertelig takk for god hjelp; men jeg er usikker på det siste innlegget. Det ser ut som om Kornelius og Ingeborg er barnløse. Med vennlig hilsen Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Hei Helge! Kornelius Andersen (1856-1937) og Ingeborg Johanna 'Henden' (1858-1935) hadde tre barn: Anton Martin, f. 118, d. 12 uker gl. Anae Maria, f. 1883, d. 1888, Knut Lauritz, f. 1886, d. 3 mdr. gl. I 1887 kjøpte de Steinhuset, br.nr. 1 i Henda og flytta dit. De hadde såleis ingen livsarvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Kari, da forsto jeg det siste innlegget ditt (5). Jeg konsentrerte meg for mye om Kornelius. Unnskyld, og fortsatt stor takk./// Til deg Endre: enda større takk for Averøy Bygdabok Bind IV som er både oversiktlig, grundig og detaljert på samme tid. Godt nytt år fra Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Hei igjen Helge! Ingeborg Johanne Olsdatter, kona til Kornelius Andreassen, var datter av Maria Knutsdtr. Øvre Smevåg, Bremsnes, sjå ABB b. 3, s. 89. Faren var Ole Nilsen Heggem fra Osmarka, ? f. 1832 i Nistua på Heggem ? Maria Knutsdtr. vart gift med Knut Knutsen Henden i Sørgarden i Henda. Godt nytt år! Mvh. Endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.