Gå til innhold
Arkivverket

[#26752] Siste post i databasene


Gjest Andreas Snildal
 Del

Recommended Posts

Gjest Andreas Snildal

Når jeg prøver å bruke knappen 'Siste' for å gå til siste post i en hvilken som helst database på DA (dvs. jeg har ikke prøvd i alle, men i adskillige), kommer ikke siste post frem, men en side uten noe som helst fra databasen (kun søkefeltet osv.). Kan dette ordnes slik at jeg faktisk kommer til databasens siste post når jeg skal benytte meg av denne funksjonen?Mvh. Andreas Snildal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har nå gjort tilsvarende forsøk med fem helt ulike filer (emigranter, branntakst, kirkebøker, folketellingene 1865 og 1900), og programmet har i samtlige fem tilfeller tatt meg til siste post!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Da må du prøve i flere.Jeg prøvde i de i dag utlagte databasene, og det fungerte i 'Gravsteinar på Egnund kyrkjegard', men programmet førte meg ikke til siste post i databasene 'Offentlege skriftemål i Manger 1759-1791', 'Offentlege skriftemål i Jølster 1796-1779', 'Konfirmerte i Os 1736-1759', 'Konfirmerte i Gjerstad sokn i Haus 1900-1915', 'Konfirmerte i Haus sokn i Haus 1899-1912', 'Konfirmerte i Inderøy 1774-1802', 'Konfirmerte i Dale sokn i Bruvik 1912-1920'.Jeg skal selvsagt ikke se bort i fra at det kan være noe med innstillingene i min nettleser (IE6), eller ett eller annet kluss på min maskin som forårsaker feilen, men jeg tviler på dette siden det går i enkelte databaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Kan noen i DA se på dette når de får tid?Etter litt grundigere undersøkelse virker det som om dette problemet kun forekommer i de nyere databasene med to hendelsesnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.