Gå til innhold
Arkivverket

[#26777] FT 1865 - Nesoddtangen


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

På FS finner jeg Anne Mathilde Nilsine Berntsdatter født 21 sep 1850 og døpt Nesodden 22 feb 1851 med foreldre Bernt Joachim Olsen og Kirstine Olsdatter. I FT står Bernts kone oppført som Ingeborg Olsdatter? (Anne Mathilde Nilsine giftet seg i Nesodden 3 sep 1877 med Peter Alexander Hennum fra Kristiania). Søker informasjon om disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei og godt nytt år.Iflg FS så giftet Bernt Joachim Olsen seg med Ingebor Kirstine Olsd. 24-10-1844 på Nesodden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Andreas Jensen Hennum er omtalt i Ull.BB III s.294 under Gjestad som gift med Maren (Marie) Antonette Olsdtr. fra Skoklefall på Nesodden. 4 barn er funnet omtalt som født på Gjestad,men det var dog flere barn,således dr.med. Josef Oscar Hennum,distriktslege i Aker f.1847. LenkeAndreas ble på Gjestad ca.10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Hei Carsten - jeg har nesten ikke noe fra før når det gjelder denne slekten - jeg har begynt å hjelpe barnebarnet mitt å kartlegge slekten på morssiden - så Ullensaker og Nesodden er helt nye områder for meg. Når jeg ser nærmere på det du har skrevet så lurer jeg på om Maren (Marie) Antonette Olsdatter fra Skoklefall også kan være barn av Ole Nilsen og Helene Pedersdatter på Skoklefall. Har tenkt meg til filmrullene neste uke, så da finner jeg ut av det hvis du ikke har disse inne. Takk for all hjelp - hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Jeg tar imot alt med takk Guro. Fant forøvrig Andreas Jensen d. 5-2-1819 Hennum i Lier på FS. Foreldre var Jens Rasmussen og Oline Anderson Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.